ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران

آشنایی با لمینیت و معرفی بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران

امروزه، پیش از اقدام به هر کاری، به خصوص امور مربوط به زیبایی، تحقیق و کسب آگاهی در رابطه با شناخت متخصصان حاذق و کاربلد، حرف  اول را می زند. بنابراین، اگر شما هم جز آن دسته از افرادی می باشید، که در پی انجام لمینیت دندان هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چرا که، قصد معرفی و بیان ویژگی های بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران را داریم.

 

 

لمینیت دندان یک روش درمانی است که در آن لایه‌ای از ماده‌ای شبیه به پوسته دندان روی سطح دندان قرار می‌گیرد. بیشتر این لایه از مواد سرامیکی یا پورسلن تشکیل شده است و باعث بهبود ظاهر دندان‌ها می‌شود. افراد، برای پوشاندن نواقص دندان های خود و داشتن لبخندی زیباتر به سراغ انجام لمینیت می روند. لمینیت برای تصحیح رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها و همچنین جلوگیری از تخریب دندان‌ها به کار می‌رود.

.از آنجایی که، رنگ لمینیت به انتخاب خود شما می باشد، می توانید از رنگ های سفید (Bleach) نیز استفاده کنید. به این ترتیب، نه تنها از لحاظ ساختار و رنگ، دندان هایی زیباتر خواهید داشت، بلکه این اتفاق در افزایش اعتماد به نفس شما نیز موثر خواهد بود.

انجام امور درمانی و زیبایی، همگام با اثرات مثبت، می توانند دارای عوارضی نیز باشند. انجام لمینیت نیز، از این قاعده مستثنی نیست. اما، در صورتی که با آگاهی، بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران را انتخاب کرده باشید، احتمال بروز عوارض این کار نزدیک به صفر خواهد بود.

در طی انجام پروسه لمینیت، تراشیدن دندان در حداقل میزان ممکن انجام می شود. اما، عواملی همچون جنس دندان، نوع لمینیتِ مورد استفاده و مهارت متخصص نیز، در این پروسه تاثیرگذار می باشند. بنابراین، نمی توان پیش از معاینه، مقدار تراش خوردگی دندان ها را به طور قطع پیش بینی کرد. بعد از انجام این کار نزد دکتر لمینیت در تهران و یا سایر شهرها، لازم است برای ماندگاری بهتر لمینیت های خود، مراقبت هایی نیز انجام دهید. بدین وسیله، تا سالهای سال لبخندی زیبا و دندان هایی درخشان خواهید داشت.

 

 

انواع لمینیت دندان در تهران توسط بهترین دکتر لمینیت دندان

لمینیت دندان در تهران و سایر نقاط کشور، به دو دسته کلی تقسیم می گردد.

۱- لمینیت کامپوزیتی: بسیاری از افراد، لمینیت کامپوزیتی را با نام لمینیت بدون تراش می شناسند. میزان تراش دندان در این نوع لمینیت، بسیار ناچیز است. همچنین، هزینه انجام آن نیز کمتر می باشد. علاوه بر آن، می توان لمینیت کامپوزیتی را طی یک یا دو جلسه انجام داد. با انجام نوع کامپوزیتی لمینیت دندان در تهران، دندان هایی زیبا، درخشان و طبیعی خواهید داشت. عمر این نوع لمینیت حداقل ۵ و حداکثر ۷ سال می باشد.

۲- لمینیت سرامیکی: هنگامی که به بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران مراجعه می کنید و قصد انجام لمینیت سرامیکی را دارید، دست شما در انتخاب رنگ و جنس لمینیت بازتر می باشد. اما، این نکته نیز حائز اهمیت است که، مقدار تراش دندان ها در این نوع لمینیت بیشتر است. همچنین، هزینه ی لمینیت سرامیکی بالاتر از نوع کامپوزیتی می باشد. در مقابل، طول عمر آن نیز از ۵ الی حداکثر ۱۵ سال تخمین زده شده است. بنابراین، نه تنها از استحکام و ماندگاری بالاتری برخوردار است، بلکه رنگ پذیری کمتری نیز نسبت به نوع کامپوزیتی دارد.

 

بیشتر بخوانید : بهترین دکتر ارتودنسی دندان در تهران را چگونه بشناسیم؟

 

متخصص-لمینیت-دندان-در-تهران

عکس بالا: لمینیت سرامیکی، عکس پایین: لمینیت کامپوزیتی

کاربرد لمینیت دندان

لمینیت دندان به عنوان یک روش درمانی کاربردهای متعددی دارد، از جمله:

۱- تصحیح رنگ دندان‌ها: لمینیت دندان برای تقویت رنگ و درخشندگی دندان‌ها استفاده می‌شود. با قرار دادن لایه‌ای از ماده کامپوزیت یا پورسلن بر روی سطح دندان، رنگ آن به شکل طبیعی‌تری تغییر می‌کند.

۲- تصحیح شکل دندان‌ها: لمینیت دندان ها برای تصحیح شکل دندان‌ها نیز استفاده می‌شوند. با اعمال لایه ای از ماده کامپوزیت یا پورسلن، شکل دندان به شکل مطلوبی تغییر می‌کند.

۳- جلوگیری از تخریب دندان‌ها: در برخی موارد، لمینیت دندان می‌تواند به عنوان یک روش پیشگیری از تخریب دندان‌ها استفاده شود. با استفاده از لمینیت دندان، دندان‌ها در برابر خوردگی و شکستگی محافظت می‌شوند.

۴- رفع اختلال در چکیدگی دندان‌ها: در صورتی که چکیدگی دندان‌ها به شدت مشکل ساز باشد، لمینیت دندان می‌تواند به عنوان یک روش درمانی مؤثر باشد. با قرار دادن لایه‌ای از ماده کامپوزیت یا پورسلن بر روی سطح دندان، چکیدگی‌ها پوشیده می‌شوند و دندان‌ها به شکل طبیعی‌تری نمایان خواهند بود.

 

لمینیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

مراجعه به بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران، یک گزینه ایده آل برای افرادی می باشد، که لثه و دندان های سالمی دارند. چرا که، لمینیت تنها جنبه ی ظاهری داشته و از نظر درمانی کمکی به دندان های شما نمی کند. در نتیجه، پیش از انجام لمینیت دندان در تهران و یا هر شهر دیگری، می بایست هرگونه پوسیدگی و یا مشکلات دندانی توسط دندانپزشک درمان شوند.

در مجموع، می توان از لمینیت دندان برای اهداف زیر بهره برد:

اصلاح وضعیت ظاهری دندان های نامنظم، شکسته یا دارای ترک

از بین بردن فاصله های دندانی

اصلاح رنگ دندان هایی که به دلیل مصرف دارو و یا عصب کشی دچار تغییر رنگ شده اند.

کمک به نگهداری دندان هایی که دچار فرسایش شده اند.

و…

 

 

انتخاب رنگ لمینیت دندان در تهران

انتخاب رنگ لمینیت دندان بستگی به ترکیبی از عوامل دارد، شامل:

۱- رنگ پایه دندان: اولین چیزی که باید در نظر گرفت، رنگ پایه دندان‌های شما است. لمینیت دندان‌ها باید بتوانند با رنگ دندان‌های طبیعی شما هماهنگ شوند. برای رسیدن به این هدف، پزشک دندانپزشک شما ممکن است نمونه‌ای از رنگ دندان‌های شما بگیرد تا بتواند لمینیت دندان‌های مناسب را انتخاب کند.

۲- تطبیق با سایر دندان‌ها: اگر لمینیت دندان‌ها فقط برای یک دندان استفاده می‌شوند، رنگ آن‌ها باید با دندان‌های دیگر شما همخوانی داشته باشد.

۳- رنگ پوست و مو: رنگ پوست و موی شما نیز می‌تواند در انتخاب رنگ لمینیت دندان تأثیرگذار باشد. برای مثال، اگر پوست شما روشن است، ممکن است یک لمینیت دندان سفیدتر از رنگ پایه دندان‌های شما مناسب نباشد.

۴- سلیقه شما: در نهایت، انتخاب رنگ لمینیت دندان باید با سلیقه و دلایل شما هماهنگ باشد. پزشک دندانپزشک شما می‌تواند به شما گزینه‌های مختلف رنگی را نشان دهد تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

 

ویژگی های بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران

در این قسمت، به بیان برخی از مهمترین ویژگی های بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران می پردازیم.

اولین ویژگی مثبت یک دکتر لمینیت در تهران و یا سایر شهرهای کشور، صبور بودن وی می باشد. چرا که، اغلب مراجعه کنندگانی که قصد انجام لمینیت را دارند، دارای سوالات و نگرانی های به خصوصی می باشند. از این روی، یک دندانپزشک حاذق، موظف به شفاف سازی و پاسخ به کلیه ی پرسش های بیماران می باشد.

همچنین، برای گزینش رنگ لمینیت نیز، نظر مراجعه کنندگان دارای ارجحیت می باشد. در نتیجه، متخصص علاوه بر احترام به نظر بیمار، می تواند با توجه به تجربیات خود، آنها را راهنمایی کند. چرا که، گاهی این احتمال وجود دارد که بیمار، کاری را تقاضا کند که سلامت وی را به خطر بیندازد.

در نظر داشته باشید، که کلیه دندانپزشکان، صلاحیت انجام لمینیت را ندارند. این بدین معناست، که شاید یک دندانپزشک بسیار حاذق و ماهر باشد، اما تحصیلات و تخصص وی در زمینه ی انجام لمینیت نباشد. از این روی، گزینش بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران، مستلزم زمان، تحقیق و دقت بالایی می باشد.

بیشتر بخوانید : کامپوزیت دندان در تهران

 

لمینیت-دندان-در-تهران

 

 مراحل لمینیت دندان توسط بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران

همانطور که گفتیم فرایند انجام لمینیت دندان در تهران و دیگر شهرها، به یک الی دو جلسه نیاز دارد. شروع تا پایان این فرایند، شامل مراحلی می باشد، که در ادامه به صورت مختصر آنها را بیان می کنیم.

مرحله اول: اولین مرحله برای انجام لمینیت، شامل معاینه و مشاوره می باشد. به طوری که بیمار بهترین دکتر لمینیت دندان در تهران را پیدا می کند. نزد وی مراجعه می نماید و کلیه درخواست های خود، از قبیل فرم و رنگ لمینیت را بیان می کند. در این حین، متخصص مربوطه نیز پس از انجام معاینه های لازم و مشاوره دادن به بیمار، از دندان های وی عکسبرداری می کند.

مرحله دوم: در طی مرحله دوم، مینای دندان های مراجعه کننده، با توجه به تشخیص متخصص تراشیده می شوند و از دندان ها قالب گیری انجام می شود. قالب به آزمایشگاه ارسال می گردد و پس از گذشت مدت زمان مشخصی لمینیت ها ساخته و آماده نصب می شوند.

مرحله سوم: حال، بیمار که در این مدت زمان از یک روکش موقت برای حفاظت از دندان های خود استفاده می کرده است، نزد متخصص می آید و عملیات نصب آغاز می گردد. پس از تایید نهایی بیمار و پرو، لمینیت ها با چسب مخصوصی روی دندان ها قرار گرفته و فیکس خواهند شد.  

 

قبل از انجام لمینیت چه کارهایی باید انجام شود؟

قبل از انجام لمینیت دندان، باید اقداماتی انجام شود تا بهترین نتیجه از این روش درمانی به دست آید. برخی از این اقدامات عبارت‌اند از:

۱- ارزیابی دهان و دندان‌ها: پیش از اعمال لمینیت دندان، باید یک بررسی کامل از دهان و دندان‌ها صورت گیرد. این شامل ارزیابی سلامت دهان و دندان‌ها، بررسی جایگاه دندان‌ها و اندازه، شکل، رنگ و ترمیم‌های قبلی دندان‌ها می‌شود.

۲- تمیز کردن دندان‌ها: برای رسیدن به بهترین نتیجه از لمینیت دندان، دندان‌ها باید تمیز و پاک باشند. معمولا پیش از اعمال لمینیت دندان، پزشک دندانپزشک مراحل تمیز کردن دندان‌ها را شامل حذف پلاک و سایر رسوبات با استفاده از سیستم‌های مختلف، شامل پولیش دندان‌ها و جرم‌گیری از آن‌ها انجام می‌دهد.

۳- بررسی سلامت لثه: قبل از اعمال لمینیت دندان، باید سلامت لثه بررسی شود. اگر لثه در عدم سلامت باشد، ممکن است نیاز به درمان قبل از لمینیت دندان داشته باشید.

۴- بررسی تاریخچه پزشکی: پزشک دندانپزشک باید تاریخچه پزشکی بیمار را بررسی کرده و از وجود هرگونه عارضه یا بیماری قبلی آگاهی داشته باشد.

در کل، برای به دست آوردن بهترین نتیجه از لمینیت دندان، باید از پزشک دندانپزشک خود راهنمایی دریافت کنید و به تمامی نکات مرتبط با این روش درمانی توجه کنید.

 

 

مراقبت های پس از لمینیت دندان در تهران

ونیرهای سرامیکی نسبت به ونیرهای کامپوزیت تا سه برابر دوام بیشتری دارند و با رعایت مراقبت‌های ویژه از دندان‌های لمینیت شده از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌توان جلوگیری کرد. برای این کار باید از روش‌های کاربردی و موثر زیر استفاده کنید تا نیاز نباشد که به متخصص لیمنت دندان مراجعه کنید.

  • اجتناب از خوردن مواد غذایی محکم و سفت: فشار در یک نقطه برای دفعات مختلف می‌تواند منجر به ترک خوردن روکش شود.
  • پرهیز از جویدن آدامس و یا غذاهای چسبناک: جویدن غذاهای چسبناک مثل آدامس و یا مواد شیرین می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان‌های طبیعی شود و به روکش‌ نیز فشار وارد کند.
  • مراقبت روزانه و رعایت بهداشت دهان و دندان: روکش می‌تواند رسوب باکتری‌ها، تارتار و پلاک را بر روی خود انباشته کند پس فراموش نکنید باید به صورت روزانه مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و دهان خود را بشویید تا عاری از باکتری‌های مخرب شود و مشکلاتی نظیر عفونت به وجود نیاید.
  • ویزیت مرتب: هر شش ماه یک بار جلسات ملاقات با دندانپزشک داشته باشید. رفتن به تمامی جلسات معاینه و بررسی توسط متخصص لمینیت، که دو بار در سال پیشنهاد می‌شود به پزشکتان کمک می‌کند تا نشانه‌های مربوط به خرابی روکش‌های ونیر پورسلین را بررسی کند و گاهی نیاز است لمینیت خود را تعویض کنید.

 

هزینه لمینیت دندان

هزینه لمینیت دندان متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه این روش درمانی به شکل‌های زیر تعریف می‌شود:

۱- جنس لمینیت: هزینه لمینیت دندان بستگی به جنس لایه‌ای که بر روی دندان قرار می گیرد دارد. لمینیت دندان‌های پورسلن گران‌تر از کامپوزیت هستند.

۲- تعداد دندان: هزینه لمینیت دندان بر اساس تعداد دندان‌هایی که نیاز به ترمیم دارند، محاسبه می‌شود. هزینه برای دندان‌های بیشتری که نیاز به ترمیم دارند بیشتر خواهد بود.

۳- سطح دندان: سطح دندان نیز برای تعیین هزینه مهم است. برای دندان‌هایی با سطح بیشتر، ممکن است نیاز به لایه‌های بیشتری از لمینیت دندان باشد که موجب بالا رفتن هزینه می‌شود.

۴- مکان پزشک: هزینه لمینیت دندان بر اساس مکان پزشک نیز متفاوت است. در مناطق سرد و گرم، قیمت‌ها ممکن است متفاوت باشد.

۵- تجهیزات: هزینه لمینیت دندان به علت استفاده از تجهیزات و مواد فن آوری بالا درمان محسوب می شود.

 

 

تفاوت لمینیت دندان و کامپوزیت دندان چیست؟

لمینیت دندان و کامپوزیت دندان هر دو روش‌های درمانی هستند که برای تغییر شکل، رنگ و اصلاح نقص‌های دندانی استفاده می‌شوند. با این حال، تفاوت‌های زیر بین این دو روش وجود دارد:

۱- جنس ماده: ماده اصلی لمینیت دندان عموما پورسلن (چینی) یا کامپوزیتی خاص است که برای این منظور طراحی شده است. در حالی که کامپوزیت دندان یک ماده مصنوعی است که شبیه به سفید کردن دندان‌ها است.

۲- روش اعمال: برای نصب لمینیت دندان، نیاز به سفت‌کردن آن با استفاده از چسب دارای نور UV دارید، در حالی که کامپوزیت معمولا با فشار دادن ماده به دندان نصب می‌شود.

۳- ضخامت: لمینیت دندان ها نسبتاً نازک هستند و عموماً در ضخامتی بین ۰.۳ تا ۰.۷ میلی‌متر ساخته شده‌اند، در حالی که کامپوزیت دندان‌ها نسبتاً ضخیم هستند و عموماً با ضخامتی بین ۱ تا ۲ میلی‌متر ساخته می‌شوند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 62

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *