ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران : دندانپزشکان اطفال از همان کودکی تا سال های نوجوانی به سلامت دهان و دندان کودکان اختصاص دارند. آن ها در مراحل مختلف کودکی تجربه و صلاحیت مراقبت از دندان ها، لثه ها و دهان کودک را دارند.

کودکان در طول ۶ ماه اول زندگی خود شروع به دندان شیری می کنند. در سن ۶ یا ۷ سالگی، آن ها اولین مجموعه دندانهای خود را از دست می دهند، که در نهایت با دندان های ثانویه و دائمی جایگزین می شوند. بدون مراقبت های دندانی مناسب، کودکان با پوسیدگی دهانی و بیماری روبرو می شوند که می تواند باعث درد و عوارض مادام العمر شود. امروزه، پوسیدگی دندان در اوایل کودکی یک بیماری عفونی – ۵ برابر آسم در کودکان و ۷ برابر تب شیوع دارد.

انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال برای حفظ سلامتی دهان و دندان کودکان بسیار مهم است. عوامل مختلفی وجود دارد که در انتخاب دندانپزشک مناسب می تواند به والدین کمک کند. در صورتی که بتوانید یک دندانپزشک خود بیابید، می توانید به سلامت دهان و دندان کودک خود از ابتدای خارج شدن دندان کمک کنید.

 

 

چرا باید کودکان به دندانپزشکی اطفال مراجعه کنند؟

بهترین سن  برای مراجعه به دندانپزشک کودکان در ۲ سالگی است.به طور معمول کودکان در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند، چرا که تمیز کردن و نگهداری  دندان کودکان در این سن کمی دشوار است.لثه ی اطفال در هنگام رویش دندان های شیری، دچار خارش و التهاب می شوند که والدین در این مواقع از وسایل دندانی و یا داروهای خوراکی با تجویز متخصص دندانپزشکی اطفال استفاده می کنند.

برای پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در این سن، روش هایی مانند فلواریدتراپی و شیارپوش (فیشور سیلانت) توسط دندانپزشک اطفال  برای اطفال تجویز می شود.در کنار آن مشاوره های تغذیه ای و نگهداری مناسب از دندان ها نیز از جمله خدماتی است که از سوی متخصص دندانپزشکی اطفال ارائه می شود

 

انواع خدمات  دندانپزشک اطفال در تهران

دندانپزشکان اطفال مراقبت های بهداشتی دهان و دندان جامع را شامل می شوند که شامل موارد زیر است:

معاینات بهداشت دهان و دندان نوزادان، که شامل ارزیابی خطر پوسیدگی در مادر و کودک است
مراقبت های دندانپزشکی پیشگیرانه از جمله تمیز کردن و درمان های حاوی فلوراید و همچنین توصیه های تغذیه و رژیم غذایی
مشاوره عادت (به عنوان مثال ، استفاده از پستانک و مکیدن انگشت شست)
ارزیابی و درمان به موقع برای صاف کردن دندان ها و اصلاح نیش نامناسب (ارتودنسی)
ترمیم حفره یا نقص دندان
تشخیص شرایط دهان و دندان همراه با بیماری هایی مانند: دیابت، نقص مادرزادی قلب، آسم، تب و اختلال نقص توجه / بیش فعالی
مدیریت بیماری های لثه و شرایطی از جمله زخم ، فرنولای کوتاه، موکوسل و بیماری پریودنتال کودکان
مراقبت از آسیب های دندانی (به عنوان مثال، دندان های شکسته، جابجا شده یا کشیده)

 

[box] بیشتر بخوانید : درمان ریشه دندان[/box]

 

بهترین- دندانپزشک- اطفال -در تهران

 

روکش دندان کودکان

روکش دندان ها نوعی عمل زیبایی دندانپزشکی است که در آن یک لایه نازک از مواد پرسلان یا کامپوزیت شده یا در قسمت خارجی دندان شما قرار می گیرد.

از روکش ها برای بهبود زیبایی و یا کمک به پنهان نگه داشتن آسیب دندان استفاده می شود. ونیرها معمولاً فقط در قسمت جلوی دندان که هنگام صحبت یا لبخند قابل مشاهده است ، انجام می شود. این روش می تواند مستقیم یا غیرمستقیم باشد.روش مستقیم معمولاً قرار دادن رزین کامپوزیت در خارج از دندان با استفاده از باندینگ است. به همین دلیل معمولاً از تکنیک مستقیم به عنوان اتصال یاد می شود.

روش غیر مستقیم معمولاً شامل دو قرار ملاقات است زیرا روکش ها در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند. در اولین قرار ملاقات، دندان ها آماده می شوند ، برداشت می شود و دندانها به طور موقت پوشانده می شوند. روکش ها بعد از دو یا سه هفته از آزمایشگاه برمی گردند. موقت ها برداشته می شوند و روکش ها به دندان ها متصل می شوند. روکش های ساخته شده در آزمایشگاه معمولاً با استفاده از پرسلن یا سرامیک فشرده ساخته می شوند.

مزیت روکش در برابر تاج این است که مقدار کم تری از مواد دندان باید برداشته شود و روش کار معمولاً کمتر ناخوشایند است. ونیر برای بیمارانی که دارای شکاف زیاد یا ساختار دندان کمی هستند توصیه نمی شود. آن ها معمولاً برای ترمیم دندان های جلویی نیز توصیه می شوند.

 

 

انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

دندان یکی از مهم ترین قسمت های بدن است که باید بسیاری به سلامت آن توجه کرد. انجمن دندانپزشکی امریکا به تمام والدین توصیه می کند، که در اولین سال بعد از تولد کودک، دقیقا زمانی که اولین دندان های شیری کودک مشاهده می شود، او را برای بررسی و چکاپ میزان مقاومت دندان ها به سراغ بهترین دندانپزشک اطفال ببرند.

اما مسئله این است که آیا می توان به راحتی پزشک و دندانپزشک ماهر و با تجربه را یافت؟ این که به سراغ چه کسی روید تا بتوانید سلامت دندان های کودک خود را تضمین کنید، مسئله مهمی است که باید به آن دقت کرد. اولین ویزیت نزد دندانپزشک اطفال می تواند برای کودک احساسی خوشایند به وجود آورد، یا آنکه تبعات دیگری برای کودک به همراه داشته باشد.

والدین برای ان که کودکان اولین تجربه خوبی در ملاقات با دندان پزشک داشته باشد، نقش بسیاری مهمی دارند. یافتن بهترین دندانپزشک به این معناست که والدین به سلامت دندان و دهان فرزندشان اهمیت بسیار زیادی می دهند. پس کودک می تواند با خیال راحت در آینده از مشکلات دهان و دندان خلاص شود.

 

 

مهم ترین ویژگی های دندانپزشک اطفال در تهران

عوامل متعددی ممکن است وجود داشته باشد، که به ما در انتخاب بهترین دندانپزشک برای اطفال کمک کند. همه والدین به دنبال آن هستند که کودک خود را به دندانپزشکی مناسب با شرایط ایده آل ببرند. تا از سلامت دندان فرزند خود اطمینان حاصل کرده، و در آیند با مشکلی مواجه نشوند. از جمله عواملی که می تواند به والدین در انتخاب دندانپزشک خوب کمک کند، عبارتند از:

  • محیط و فضای دندانپزشکی 

اولین مسئله ای که با ورود به دندانپزشکی توجه انسان را به خود جلب می کند، محیط کلینیک و مطب دندانپزشکی است. بهترین دندانپزشک کودکان کسی است که محیط را برای کودکان به زیبایی طراحی کرده باشد. مثلا می توان در چنین محیط هایی بیشتر با رنگ های شاد روبرو شد. یا آنکه انواع اسباب بازی های جذاب برای کودکان در محیط قرار داده شده باشد.

می دانیم که تجهیزات دندانپزشکی مورد استفاده برای کودکان، با تجهیزات بزرگسالان متفاوت است. بهتر است پزشک با تجربه به جای استفاده از تجهیزات بزرگسالان، از این تجهیزات ویژه تهیه نماید. به طور کلی فضای کلینیک دندانپزشکی اطفال باید مناسب کودکان باشد. با استفاده از رنگ های شاد و تزئینات به خوبی رنگ آمیزی شده باشد. از طرف دیگر وسایلی برای سرگرمی کودک در کلینیک وجود داشته باشد.

  • بیمار محور بودن دندانپزشک

یکی از مسائل مهمی که در انتخاب بهترین دندانپزشک باید به آن توجه نمود، نوع برخورد پزشک با کودک است. زمانی که دندانپزشک از رفتار خوب و صمیمی برخوردار باشد، می تواند ترس و اضطراب را از کودک دور کرده و او را به سمت خود جذب کند. اعتماد داشتن کودک به پزشک خود، می تواند روند درمان را سرعت بخشیده و از بروز هرگونه مشکلی برای کودک جلوگیری نماید.

دندانپزشک باید علاوه بر اهمیت دادن به سلامت دندان های کودک، به سلامت روح او نیز توجه کند. کودکانی که ارتباط صمیمی و گرمی با منشی و پزشک برقرار می کنند، می توانند نتیجه بهتری از دندانپزشکی به دست آورند. دندانپزشک خوب اصولا زمان زیادی را در اختیار کودک می گذارد، تا نحوه صحیح مسواک زدن، مراقبت از دندان ها، و رعایت بهداشت دهان و دندان را به او آموزش دهد.

  • واکنش دندانپزشک به بد رفتاری کودک

از دیگر عواملی که در انتخاب بهترین دندانپزشک کودکان تاثیر گذار است، باید به نحوه برخورد دندانپزشک با کودک در صورت بدرفتاری اشاره کنیم. همه کودکانی که به پزشک مراجعه می کنند، آرام نیستند. ممکن است به دلیل استرس و اضطراب، رفتار درستی نداشته باشند. در چنین شرایطی نوع رفتار و برخورد پزشک با کودک بسیار مهم است.

از طرف دیگر نیز رفتار والدین در چنین شرایطی می تواند برای کودک مهم باشد. یک رفتار نادرست می تواند استرس و نگرانی را در کودک افزایش داده، و در روند بررسی سلامت دهان و دندان کودک تاثیر گذارد. بهترین دندانپزشک اطفال معمولا از روش های مناسب برای آرام کردن کودک استفاده می کند. علاوه بر آن با ایشان به خوبی تعامل برقرار کرده، و نگرانی و استرس را از کودک دور می کند.

  • مهارت و تجربه دندانپزشکی اطفال 

از جمله عوامل مهمی که می تواند در انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال موثر باشد، تخصص و تجربه پزشک است. برای آنکه بدانید پزشک مورد نظر شما تا چه میزان در این زمینه تخصص و مهارت دارد، لازم است سوابق پزشکی ایشان را مورد بررسی قرار دهید. می توانید به سایت های پزشکی و حتی مراجعه کنندگان به کلینیک رفته، و از ایشان در مورد میزان تجربه و تخصص پزشک اطلاعات به دست آورید.

  • استریل و بهداشتی بودن محیط دندانپزشکی 

می دانیم که کلینیک ها و بیمارستان ها حساس ترین نقاط برای انتقال ویروس ها و عفونت های مختلف هستند. از این رو اگر سلامتی کودکان برای شما مهم است، بهتر است ایشان را به دندانپزشکی بهداشتی و استریل ببرید. عدم رعایت بهداشت می تواند سلامت کودک را به خطر اندازد. پس در کنار انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال، به محیط و تجهیزاتی که ایشان برای بررسی دندان استفاده می کند نیز، توجه کنید.

 

نمونه ای از دندانپزشکی اطفال

 

[box] بیشتر بخوانید : ترمیم دندان شیری کودکان در بهترین زمان[/box]

 

آموزش های مراقبتی دندانپزشک به اطفال و والدین

معمولا بهترین دندانپزشک اطفال اموزش های مهمی را به والدین و اطفال ارائه می نمایند. که در صورت یادگیری و مد نظر قرار دادن این آموزش ها، می توان انتظار داشت سلامت دهان و دندان به خوبی حفظ شود. از جمله:

  1. ارائه آموزش لازم در خصوص زمان رویش دندانهای دائمی کودک و نحوه مراقبت از آن
  2. آموزش به والدین در نحوه مراقبت از دندان کودکان خردسال و نوزادان
  3. آموزش انجام اقدامات لازم در خصوص دندان تازه خارج شده و یا دندان شکسته اطفال
  4. آموزش به کودک و نوجوان در خصوص نحوه مراقبت از دندان های خود
  5. نشان دادن نحوه صحیح استفاده از نخ دندان و مسواک
  6. بیان کردن نکاتی مهم در مورد نوشیدنی ها و تغذیه نامناسب

در صورتی که والدین و کودکان تمامی این نکات را توسط بهترین دندانپزشک اطفال اموزش ببینید و رعایت کنند، می توانند به سلامت دهان و دندان خود کمک بسیاری نمایند.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

هزینه روکش دندان در تهران

بهترین دکتر درمان ریشه دندان در تهران

جرم گیری دندان در تهران

بهترین دکتر کامپوزیت دندان در تهران

 

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 62

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *