ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

قیمت ارتودنسی دندان در تهران در سال ۱۴۰۲

قیمت ارتودنسی دندان در تهران

این روش در حال حاضر به یک فرایند زمانبر و پر هزینه تبدیل شده است. به همین دلیل امروزه افراد بسیار زیادی از این روش دوری می کنند. اما ارتودنسی دندان در تهران یکی از بهترین روش های درمانی فعلی می باشد که شلوغی، ناصافی و … دندان ها را از بین می برد و حالت فک افراد را نیز اصلاح می کند. ما در این مقاله به بررسی قیمت این فرآیند می پردازیم و شما را با تمامی نکات مرتبط با آن آشنا می کنیم.

 

قیمت-ارتودنسی-دندان-در-تهران

آیا قیمت دقیقی ارتودنسی دندان در تهران وجود دارد ؟

ارتودنسی دندان در تهران مانند سایر شهر ها و استان های کشور، دارای هیچ قیمت دقیق و ثابتی نمی باشد. این تفاوت قیمت نه تنها در شهر های مختلف بلکه در بین افراد مختلف یک شهر نیز با هم تفاوت دارد. امروزه عوامل مختلفی بر روی قیمت ارتودنسی دندان در تهران تاثیر میگذارند. به همین دلیل شما نمی توانید یک هزینه خاص و مشخص برای آن در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی تعدادی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت این فرآیند خواهیم پرداخت.

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت ارتودنسی دندان در تهران :

سن و سال بیمار :

سن و سال بیماران یکی از مهم ترین عوامل است که بر روی قیمت ارتودنسی دندان در تهران تاثیر میگذارد. به عنوان مثال قیمت ارتودنسی کودکانی که دندان های منظم تری دارند بسیار کمتر از قیمت ارتودنسی افراد میانسال می باشد.

نوع مشکل :

نوع مشکل بیمار، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ارتودنسی دندان در تهران می باشد. به عنوان مثال برخی بیماران با مشکل بی نظمی در دندان های خود رو به رو هستند در حالی که برخی دیگر نیاز به اصلاح زاویه قرار گیری فک و … نیز دارند.

شدت مشکل :

شدت بی نظمی، شلوغی و … دندان های یک فرد نیز می تواند بر روی قیمت ارتودنسی آن تاثیر داشته باشد. لازم به ذکر است که بررسی شدت مشکل یکی از مراحل اولیه شروع این فرایند می باشد که تاثیر بسیار چشمگیری بر روی قیمت تمام شده فرآیند ارتودنسی می گذارد.

بیستر بخوانید : بهترین دکتر ارتودنسی دندان

 

قیمت-ارتودنسی-دندان

 

نوع تجهیزات استفاده شده :

فرآیند ارتودنسی دندان در تهران و سایر شهرستان با تجهیزات و سیستم های مختلفی قابل انجام می شود. این تجهیزات و آپشن ها یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ارتودنسی می باشند. در بعضی مواقع شما می توانید کیفیت، جنس و … این آپشن ها را خودتان انتخاب کنید و در برخی موارد نیز باید آن را به پزشک معالج خود واگذار کنید.

مهارت پزشک معالج :

همانطور که میدانید هزینه دریافتی تمامی پزشکان مشابه یکدیگر نبوده و در بعضی موارد تفاوت های بسیار چشمگیری بین آنها وجود دارد. قیمت ارتودنسی دندان در تهران نیز وابسته به تخصص و مهارت پزشک شما می باشد. این مورد یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ارتودنسی در تهران می باشد.

بیمه : نوع بیمه ای که از آن استفاده می کنید، یکی از عواملی است که می توانید تاثیر بسیار چشمگیری بر روی قیمت فرایند ارتودنسی شما داشته باشد. امروزه برخی بیمه های فعال، بخش قابل توجهی از هزینه این عمل را برعهده گرفته و برخی دیگر زیر بار پرداخت هزینه های مرتبط با ارتودنسی نمی روند.

 

قیمت هر یک از روش های ارتودنسی دندان در تهران:

در این بخش از مقاله به بررسی قیمت هر یک از روش های ارتودنسی دندان در تهران می پردازیم. اگر به دنبال یک محدوده قیمتی نسبتا معین در زمینه ارتودنسی دندان در تهران هستید، تا انتها این بخش همراه ما باشید.

  ارتودنی ثابت همراه با بریس های معمولی : ارتودنسی ثابت با بریس های معمولی یکی از ساده ترین  روش های ارتودنسی می باشد. رنج قیمتی انجام این فرآیند در حدود ۱۰ الی ۱۸ میلیون می باشد. عواملی مثل تعداد فک های ارتودنسی شده، محدوده جغرافیایی و … بر روی قیمت این فرآیند تاثیر خواهد گذاشت.

  ارتودنسی دیمون همراه با بریس سِلف لیگیتینگ : ارتودنسی دیمون همراه با بریس سِلف لیگیتینگ یکی از بهترین روش های انجام این فرایند می باشد که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. بریس های به کار رفته در این روش دارای قیمت بیشتری نسبت به بریس های معمولی می باشند. هزینه استفاده از این روش به طور میانگین برابر با ۱۲ الی ۲۰ میلیون تومان به ازای هر فک می باشد.

  ارتودنسی نامرئی با براکت های سرامیکی : این روش ارتودنسی امروزه مورد توجه بسیاری از افراد جامعه قرار گرفته است. با استفاده از این روش می توانید کمترین تغییر را در چهره خود به وجود آورید. لازم به ذکر است که قیمت استفاده از این روش نسبت به برخی فرآیند های دیگر پایین تر بوده و شما می توانید با حدود ۱۳ الی ۱۷ میلیون تومان، از این روش استفاده نمایید.

  ارتودنسی پشت دندانی : ارتودنسی پشت دندانی یکی از سخت ترین و پیچیده ترین روش های انجام این فرآیند است. در این روش، سیم ها و براکت های ارتودنسی به پشت دندان های مراجعه کنندگان متصل می شود. قیمت استفاده از این روش نیز وابسته به عوامل گوناگونی می باشد. اما به طور میانگین برای انجام این فرایند، باید بالای ۱۰ میلیون تومان برای هر فک، هزینه کنید.

بیشتر بخوانید : قیمت بلیچینگ دندان

هزینه-ارتودنسی-دندان-در-تهران

هزینه های مرتبط با  انجام ارتودنسی دندان در تهران :

قیمت ارتودنسی دندان در تهران تنها به زمان انجام این فرآیند مربوط نمی شود. در برخی موارد، شخص مراجعه کنندگان باید هزینه های بیشتری قبل یا بعد از اتمام این فرآیند پرداخت کند. به عنوان مثال ممکن است که برخی دندان های مراجعه کنندگان نیاز به جرمگیری، مشاوره و … داشته باشند. به همین دلیل در هنگام بررسی قیمت ارتودنسی دندان در تهران،‌باید به این موارد نیز دقت داشته باشید.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه قیمت ارتودنسی در تهران به دست اورده باشید و بتوانید از آن ها برای رفع نیاز های خود استفاده نمایید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 62