ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

سفید کردن یا بلیچینگ دندان‌ در تهران

بلیچینگ دندان روشی نوین برای اصلاح رنگ دندان های شماست. دیگر داشتن دندان های سفید یک رویا نیست. اگر آنقدر خوش نبودید که دندان های سفید و خوشرنگ داشته باشید، می توانید با استفاده از این روش به اصلاح رنگ دندان های خود بپردازید.

سفید کردن یا بلیچینگ دندان‌ در تهران

بسیاری از افراد خواهان داشتن دندان هایی سفید و براق هستند. گاهی پیش می آید به دلیل بالا رفتن سن و یا استعمال سیگار و دخانیات و یا مصرف برخی مواد غذایی، دندان ها تغییر رنگ می دهند و زرد می شوند.علاوه بر این، رنگ دندان ها می توانند بر روی پوست و آرایش شما نیز تاثیر بگذارد.

البته نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که دندان ها به طور طبیعی کاملا سفید نیستند. اما برخی افراد خواهان سفید تر شدن دندان های خود هستند. بلیچینگ، از جمله روش ها در دندانپزشکی است که با هدف سفید کردن و براق شدن دندان ها انجام می شود.

در ادامه با ما باشید تا به بررسی بلیچینگ دندان بپردازیم.

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان چیست؟

بلیچینگ، روشی است که هر گونه لکه زرد رنگ و بی رنگ از روی دندان برداشته می شود و باعث می شود دندان ها شفاف تر به نظر برسند. با توجه به شدت لکه های روی دندان، دندانپزشک تشخیص می دهد که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

بلچینگ-دندان-در تهران

بهترین دکتر برای بلیچینگ دندان در تهران

بلیچینگ دندان می تواند در مطب، در منزل و یا ترکیبی از دو مورد انجام شود. در تمامی موارد، از محصولات سفید کننده بر پایه پراکسید هیدروژن استفاده می شود. درصد مواد تشکیل دهنده هر محصول متفاوت خواهد بود.و بهتر است به دست بهترین دکتر برای بلیچینگ انجام شود.

در واقع، هر چه این مواد قوی تر باشند، سفیدی دندان ها بیشتر خواهد بود. با این حال، هر چه درصد پراکسید بالاتر باشد، مدت زمان کوتاه تری بر روی دندان باید باقی بماند. باقی ماندن ژل روی دندان ها برای مدت زمان طولانی باعث دهیدراته شدن دندان و افزایش حساسیت خواهد شد.

 

دکتر خوب برای سفید کردن دندان  باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 روحیه و رفتار مناسب دندانپزشک

یک دندانپزشک خوب هیچوقت با بیمار خود بدرفتاری نکرده و سعی می‌کند با مهربانی از استرس او بکاهد. هرگز نباید از بیماران قبلی خود انتقاد کند چراکه این امر بر روحیه بیمار تاثیر گذاشته و ممکن است نسبت به دندانپزشک حس بدی پیدا کند.

داشتن وجدان کاری

فراموش نکنید که حرفه دندانپزشکی نیاز به صبر و همچنین وجدان کاری دارد. یک دندانپزشک خوب نباید با انجام سریع و بی کیفیت کارها به دنبال صرفه جویی در وقت برای ویزیت بیماران بیشتر باشد. بیماران با هزار امید و آرزو به مطب می‌روند تا بهترین نتیجه را بگیرند. بنابراین، وجدان کاری باید در اولویت قرار داشته باشد.

استفاده کردن  از بهترین تجهیزات

معمولا، دندانپزشک‌ ها برای صرفه جویی در هزینه ‌ها خیلی دیر تجهیزات خود را عوض می ‌کنند. اگر وسایلی که بهترین دکتر برای بلیچینک دندان استفاده می ‌کند، کارکرده و کهنه باشد، مطمئنا دندان‌ های بیمار دچار آسیب‌ های جدی خواهد شد.

احترام گذاشتن  به وقت بیماران

معطل ماندن در کلینیک یکی از رایج ‌ترین بی احترامی‌ هایی است که پزشکان به بیماران می ‌کنند. تنها دلیل این کار نیز نوبت ‌دهی بیش از حد ظرفیت کلینیک است. یک دندانپزشک خوب ابتدا ظرفیت کلینیک خود را در نظر گرفته و بیماران را نسبت به آن ویزیت می‌کند.

 

[box] بیشتر بخوانید : بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران[/box]

آیا بلیچینگ دندان به اعصاب دندان آسیبی نمی زند؟

در واقع این گونه می توان گفت که هیج گونه موردی در خصوص تاثیر سفید کننده بر سلامت اعصاب دندان گزارش نشده است. این مواد کاملا ایمن و موثر هستند.

بلیچینگ دندان، روش دائمی نیست. در صورتی که بعد از بلیچینگ از خوردن و آشامیدن برخی مواد غذایی خودداری شود، ممکن است تا یک سال نیازی به سفید کردن مجدد نباشد. برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها باعث ظاهر شدن لک هایی بر روی دندان می شوند.

برای داشتن دندان های سفید و شفاف تر چه بایدکرد؟

  • مسواک زدن دندان ها بلافاصله بعد از خوردن برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها
  • رعایت بهداشت دهان و دندان. توصیه می شود دندان ها روزی دو بار مسواک زده شوند تا هر گونه پلاک از روی دندان برداشته شود.
  • انجام بلیچینگ هر شش ماه یک بار و یا سالی یک بار. افرادی که سیگاری هستند و یا نوشیدنی های خاصی مصرف می کنند، باید زودتر به دندانپززشک مراجعه کنند.

اقدامات ضروری قبل از سفید کردن  دندان

ابتدا دندانپزشک به بررسی و معاینه دندان ها می پردازد و مواردی مانند پوسیدگی باید قبل از بلیچینگ درمان شوند، آن هم به این دلیل که محلول های سفید کننده می توانند از نواحی پوسیده عبور کنند و به قسمت های داخلی دندان برسند.

در صورتی که لثه تحلیل رفته باشد، قسمت ریشه دندان ظاهر زردی پیدا می کند که بلیچینگ نمی تواند به سفید شدن این ناحیه کمک کند.

انجام بلیچینگ علی رغم وجود پوسیدگی و یا تحلیل لثه می تواند باعث افزایش حساسیت دندان ها شود و نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که بلیچینگ بر روی پروسلین و یا ونیر جواب نمی دهد.

بلیچینگ می تواند در مطب و یا در منزل انجام شود.

در صورتی که بلیچینگ در مطب انجام شود. ابتدا تصویربرداری از دندان ها انجام می شود تا روند درمان مشخص شود. در این مرحله شما می توانید تمامی سوالات خود را با دندانپزشک مطرح کنید.

در مرحله بعد، دندان ها پاکسازی می شوند تا هر گونه باکتری، مواد غذایی و یا سایر مواد جمع شده بر روی دندان ها که باعث ظاهر شدن لکه شده اند، برداشته شوند. بعد از این اقدام، بلیچینگ آغاز خواهد شد.

بلیچینگ در منزل، ژل سفید کننده ای به بیمار داده می شود تا بر روی دندان ها بزند. این کار بهتر است به مدت دو تا سه هفته، هر روز انجام شود. نکته این است که تمام دستورات گفته شده از سوی دندانپزشک در خصوص استفاده از ژل باید انجام شود تا از بروز آسیب های احتمالی به دهان و دندان پیشگیری به عمل آید.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان در تهران

بعد از بلیچینگ در مطب، بیمار باید چند روز بعد به مطب مراجعه کند تا وضعیت لثه ها بررسی شود.

سفید-کردن دندان -در-تهران

 

[box] بیشتر بخوانید :  کامپوزیت دندان چیست؟[/box]

 

برای حفظ نتایج بلیچینگ، بهتر است از مصرف برخی مواد غذایی و آشامیدنی ها خودداری شود.

استعمال سیگار و دخانیات کنار گذاشته شود.

بهداشت دهان و دندان نیز باید رعایت شود. توصیه می شود دندان ها بعد از بلیچینگ هر روز و یا روزی دو بار، مسواک زده شوند.

در پایان این که،

رنگ دندان ها به مرور زمان و تحت تاثیر عواملی مانند استعمال سیگار و دخانیات و یا مصرف برخی مواد غذایی تغییر می کند و لکه هایی بر روی دندان ها ظاهر خواهد شد. افرادی که خواهان سفید و شفاف شدن دندان های خود هستند، می توانند از مزایای بلیچینگ بهره مند شوند.

توجه داشته باشید که این روش بر روی دندان های پوسیده و یا پروسلین و ونیر جواب نمی دهد.

 

سوالات شما

بلیچینگ بهتر است یا جرم گیری؟

جرم گیری برای سلامتی دندان مناسب است. اما روش بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان مناسب تر و به صرفه تر است.
تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت؟
زمانی که شما از روش کامپوزیت ونیر برای بلیچینگ دندان استفاده می کنید، باید بدانید در این روش علاوه بر این که رنگدانه های دندان از بین رفته و بر طرف میشود، اندازه، فرم و ظاهر دندان های شما نیز تغییر می کند.

بیشتر بخوانید :

هزینه روکش دندان در تهران

بهترین دکتر درمان ریشه دندان در تهران

جرم گیری دندان در تهران

بهترین دکتر کامپوزیت دندان در تهران

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 62

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *