ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

درمان ریشه دندان درتهران

درمان ریشه دندان درتهران زیر نظر بهترین متخصص درمان ریشه دندان

در این مقاله می‌ خواهیم در رابطه با درمان ریشه دندان توضیح دهیم. به طور کلی دندان از بخش ‌های مختلفی تشکیل شده است. ریشه نیز یکی از بخش ‌های مهم آن می باشد. از آن جایی که ریشه درون لثه ها قرار دارد و جزو قسمت های درونی دندان به شمار می ‌آید، تمیز کردن آن کار چندان راحتی نیست. لذا بیشتر آسیب ها از آن ناحیه به دندان وارد خواهد شد. زمانی که شما به دندانپزشکی مراجعه می‌ کنید. ممکن است ریشه دندان شما دچار عفونت پوسیدگی و یا موارد دیگر شده باشد. در گذشته زمانی که ریشه دندان ها دچار آسیب می شد. کل دندان را کنده و دور می انداختند. اما این روز ها به جای کندن دندان از درمان ریشه ی دندان استفاده خواهند نمود. چراکه دندان یک موهبت الهی است و در صورتی که شما از آن محافظت نکنید، نمی‌توانید جایگزین مناسبی برای آن انتخاب کنید.

 
درمان ریشه دندان در تهران
درمان ریشه دندان در تهران
 
 

درمان ریشه دندان چگونه انجام می شود؟

در قسمت تاج دندان پوسیدگی و عفونت برداشته شده، طول کانال ­های ریشه مشخص شده، داخل آن توسط ابزار ویژه ای تمیز و خالی شده و در انتها کانال­ها با موادی که ریشه گیاهی دارند و از صمغ گیاهان تهیه شده است، پر شده و پانسمان رو آن قرار داده می شود. تا زمانی که فرآیند درمان کامل نشده و پانسمان روی دندان است، باید غذاهای نرم خورد و در حین مسواک زدن احتیاط نمود تا پانسمان کنده نشود. در طول درمان، با کمک آمپول های بی حسی، بیمار دردی حس نمی­کند.

انواع روش های درمان ریشه  از نظر بهترین متخصص درمان ریشه دندان در تهران

  • جراحی اپیکو
  • عصب کشی یا اندو
  • درمان ریشه مجدد یا ری اندو

عصب دندان همراه با رگ های خونی، در مرکز دندان قرار گرفته است. پوسیدگی عمیق ریشه، ضربه به دندان و یا ایجاد ترک در آن، نیاز به درمان ریشه دندان دارد. احساس درد در حین خوردن غذا یا نوشیدنی های داغ و یا سرد، نشانه وجود مشکل در ریشه دندان است.

[box] بیشتر بخوانید : ترمیم دندان شیری کودکان در بهترین زمان[/box]

 

درمان ریشه برای چیست؟

وقتی در یک دندان پوسیدگی پیشروی پیدا می‌کند یا به دنبال ضربه شدید واردشده به دندان یا شکستگی دندان عفونی می‌شود، تنها راه نجات دندان و جلوگیری از کشیده شدن دندان در حال حاضر به‌طور قطعی با موفقیت خیلی بالا ریشه درمانی(عصب کشی) است.

موفقیت درمان ریشه‌چه قدر است؟

درمان ریشهٔ کلاسیک موفقیت بسیار بالایی دارد و تقریباً بیش از ۹۵ درصد موارد موفقیت‌آمیز است. از این نظر این درمان بسیار درمان موفقیت‌آمیزی است که بسیار در حفظ عملکرد طبیعی دندان‌ها سابقهٔ خوبی دارد.

درمان ریشه  دندان مجدد چه موقع انجام می شود؟

ممکن است درمان ریشه دندان بصورت کامل انجام نشده و عصب ها کاملا تخلیه نشده باشند، و یا در اثر عفونت مواد درونی کانال­ ها، نیاز باشد که مجدد درمان ریشه دندان انجام شود. درمان ریشه مجدد سختر و دشوارتر از عصب کشی می باشد و ممکن است نیاز به جراحی اپیکو باشد.

چنانچه پوسیدگی دندان وسیع باشد و ۵۰ درصد بافت دندان خارج شود، درمان پست انجام می شود. پست به دو صورت ریختگی و فایبر می باشد. در نوع پست ریختگی، بعد از برداشت قسمت های پوسیده، عصب تخلیه شده و قالب گیری انجام می شود. توسط این قالب در لابراتوار، یک تکه فلزی که ریشه و تاج دندان را پوشش می دهد، ساخته می شود. سپس توسط دندانپزشک این قالب در روی دندان مورد نظر قرار گرفته و بعد از آن روکش روی آن قرار می گیرد. این روش که به post core معروف می­باشد، که برای درمان دندان هایی که دچار آسیب گسترده شده اند موثر می باشد.

دندان هایی که آسیب جزئی داشته باشند، به روش پست فایبر درمان می شوند. این روش در یک جلسه انجام شده و نیاز به قالب گیری و ارسال به لابراتوار نیست. عصب دندان مقدار کمی تخلیه شده و توسط پست فایبر پر می­شود. تاج دندان هم روکش می شود.

بعد از درمان ریشه دندان ممکن است تا چند روز بیمار احساس درد در قسمت دندانی که عصب کشی شده است، داشته باشد. این امر طبیعی است زیرا عصب و عروق از کانال ریشه دندان قطع شده و موجب التهاب و  زخم مختصری در اطراف آن و استخوان شده است. برای برطرف شدن درد می­توان با تجویز دندانپزشک معالج، مسکن های رایج مانند ژلوفن و ایبوپروفن مصرف کرد.

  • فایل روتاری جایگزینی برای درمان با فایل دستی
همه چیز در مورد روکش دندان در تهران + مزایا و معایب

روش فایل روتاری، متد جدیدی است که جایگزین روش سنتی درمان ریشه دندان بوده و پاک سازی کانال از عصب، دقیقتر انجام شده و زمان درمان کوتاه تر می شود.

مراقبت های بعد از درمان ریشه دندان در تهران

  •  تا ۲ ساعت از خوردن غذای سفت با دندان درمان شده خودداری شود.

  • درمان ریشه دندان درتهران - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی تا ۲۴ ساعت از طرف مقابل برای خوردن غذا استفاده شود.

  • درمان ریشه دندان درتهران - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی آنتی بیوتیک و داروی تجویز شده توسط دندانپزشک کامل و سر ساعت استفاده شود.

  • درمان ریشه دندان درتهران - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی چون دندان روت کانال یا درمان ریشه شده ترد و شکننده است، دندان باید روکش شود. قبل از روکش با احتیاط از دندان استفاده شود.

  • درمان ریشه دندان درتهران - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکیبخاطر داشته باشید بطور کلی همیشه درصدی شکست درمان در همه درمانهای پزشکی وجود دارد که این درصد بدلیل شرایط خاص این بیماری تقریبا بالا است.

  • درمان ریشه دندان درتهران - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکیبه همراه درمان ریشه و ایجاد التهاب در اطراف ریشه دندان، شاهد وجود درد متعاقب قرار گرفتن دندان ها بر روی هم و یا درد خودبخود هستیم. این علامت طبیعی بوده و پس از گذشت مدت زمانی بهبود می یابد. استفاده از ضد التهاب ها و مسکن به دنبال درمان روت کانال توصیه می گردد.
  • درمان ریشه دندان درتهران - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی در صورت بروز علائم آبسه دندانی بعد از درمان ریشه و مشاهده علائمی مانند پیشرفت آبسه ، تب  ،  بی حالی واشکال در بلع  ،   استفاده سرخود از آنتی بیوتیک به هیچ وجه توصیه نمی شود . در صورت بروز این علائم باید در اولین فرصت به دندانپزشک معالج مراجعه نموده تا اقدامات درمانی لازم بعمل آید زیرا باقی ماندن این حالت بسیار خطرناک است.
بهترین متخصص درمان ریشه دندان در تهران
بهترین متخصص درمان ریشه دندان در تهران
 

لمینیت بهتر است یا دندان طبیعی

اگر چه برخی از افراد اعتقاد دارند که روش هایی چون لمینیت، کامپوزیت، ایمپلنت و غیره می ‌تواند جای دندان طبیعی افراد را بگیرد. اما این را بدانید که هیچ کدام از این روش‌ ها نمی ‌تواند جایگزین ۱۰۰ درصد و با کیفیت یکسان، دندان های طبیعی شما شود. چرا که شما اگر از لمینیت استفاده کنید. نمی توانید مانند دندان های طبیعی خود از آن کار بکشید. عمل‌ هایی چون گاز زدن و فشار آوردن به لمینیت دندان کاملاً غیر ممکن می باشد.

کاشت دندان یا همان ایمپلنت نیز اگر چه راه مناسبی برای جایگزین کردن دندان به شمار می‌ رود اما به گونه‌ای آن را روی لثه اجرا می‌ کنند که در حین یک تصادف کوچک ممکن است تمام فکتان خرد شود. چرا که پایه ی این دندان ها در فک بوده و سختی آن به مراتب بیش تر از استخوان فک است.

درمان ریشه دندان
درمان ریشه دندان

با درمان ریشه دندان، دندان های طبیعی خود را از دست ندهید

بهترین متخصص درمان ریشه دندان در تهرا ن می گوید درمان ریشه ی دندان نیز یک راه برای از دست ندادن دندان های خراب شده یا آلوده می باشد. زمانی که دندان شما دچار پوسیدگی می شود. عصب های آن فعال شده و لثه ممکن است ملتهب گردد. معمولاً از روش هایی چون از عصب کشی، پر کردن برای درمان آن استفاده می ‌کنند. برای اعمال درمان ریشه های دندان ابتدا باید کانال ریشه را با روش ‌های خاص عصب‌ کشی نمود. لذا اگر افراد در زمان پر کردن و یا سوراخ کردن درد زیادی را حس نمی‌ کنند. پس از آن حفره ایجاد شده یا به عبارتی کانال ریشه توسط مواد پرکننده پر خواهد شد. زمانی که دندان شما را عصب کشی می کنند. شما می توانید با آن حتی بستنی یخ زده را نیز گاز بزنید. بدون این که هیچ دردی را احساس کنید. نکته ‌ای که در رابطه با درمان ریشه ی دندان وجود دارد. این است که شما در انجام این عمل نبایست به هیچ عنوان از مسواک و خمیردندان استفاده کنید. توجه داشته باشید زمانی که کانال ریشه شما ایجاد شده است اما هنوز هیچ مواد پرکننده آن را پر نکرده است. با استفاده از خمیر دندان باکتری های دسترس را از بین برده و باعث می شوید که باکتری ها به کانال ریشه حمله کنند و خود را در آنجا پنهان کنند. چرا که شما نمی توانید این قسمت را با خمیردندان بشویید. به همین جهت دچار آبسه ریشه خواهید شد. لذا استفاده از خمیردندان و مسواک می تواند باعث بروز عفونت در ریشه شود که به تازگی در آن حفره ایجاد شده و در حال درمان می‌ باشد. اگر این عفونت گسترش پیدا کند حتی می تواند موجب تورم سر، لثه و گردن شود. وجود مقدار زیادی باکتری حتی می تواند موجب از بین بردن استخوان در نوک ریشه شود. به همین جهت دیگر شما باید دندان را کنده و پرت دهید. چرا که آن دندان نمی تواند کارایی خود را اجرا کند. درمان ریشه ی دندان دارای مزیت ‌های بسیار گسترده و زیادی است که در ادامه به ذکر آن خواهیم پرداخت.

درمان قطعی بوی بد دهان با لیزر

 

بهترین متخصص درمان ریشه دندان
بهترین متخصص درمان ریشه دندان
 
 

مزیت های درمان ریشه دندان | بهترین متخصص درمان ریشه دندان در تهران

 

  1. استفاده از درمان ریشه ی دندان باعث می ‌شود که شما دندان های آسیب دیده تان را نکنده و دور نیندازید.
  2. مزیت دیگری که در رابطه با درمان ریشه دندان ها وجود دارد. این است که این روش نسبت به سایر روش هایی نظیر: ایمپلنت، لمینیت، کامپوزیت و غیره ارزان تر می باشد.
  3. مزیت بعدی این است که شما با استفاده از این روش علاوه بر این که دندان خراب شده خود را احیا می کنید. می توانید از آن مانند گذشته استفاده کنید. اگرچه دندان های کامپوزیت شده یا ایمپلنت زیباتر هستند. اما به هیچ عنوان نمی توانند کارایی یک دندان طبیعی را داشته باشند.
  4. مزیت بعدی این است که شما با درمان کردن ریشه دندان خود هیچ گونه حساسیتی در برابر گرما یا سرما نخواهید داشت. لذا خوردن چای داغ و خوردن بستنی یخ نمی تواند موجب تیر کشیدن دندان های شما شود.
  5. با استفاده از این روش هنگام جویدن یا گاز گرفتن هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد. پس از اینکه ریشه دندان های خود را درمان کنید. دندان‌ های شما بسیار محکم شده و دچار خوردگی یا ترک خوردگی نخواهد شد.
  6. با درمان ریشه های خود از شر لثه های متورم و دردناک نجات پیدا خواهید کرد.
  7. این روش برای دندان های بسیار پوسیده شده و لثه های عفونی شده بسیار مناسب می باشد.
 

مراحل درمان ریشه ی دندان

برای انجام این عمل شما باید به بهترین دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید. این متخصص با توجه به توانایی هایی که دارد. می ‌تواند یک نتیجه عالی برای شما به ارمغان بیاورد .در  ابتدا باید روش‌ های زیر را طی کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب خود برسید.

تصویر برداری

عکس برداری با اشعه ایکس انجام می ‌دهند. این عمل به خاطر دریافتن این موضوع است که بدانید تا چه حدی ریشه دندان شما مورد آسیب واقع شده است. و پزشک معالج تا چقدر می‌خواهد این ریشه ها را درمان کند.

عکس از ریشه دندان
نمایی از ریشه دندان نیاز به درمان دارد.

رفع خشکی دهان

دومین مرحله از بین بردن خشکی دهان است. معمولا به وسیله یک ورق لاستیکی میزان بزاق شما را افزایش می ‌دهند.

حفاری ریشه دندان

در مرحله بعد پزشک به حفاری ریشه دندان می پردازد تا بتواند خرابی های دندان را بتراشد و یک کانال برای درمان ایجاد کند.

پانسمان

مرحله بعدی پانسمان ریشه می باشد که بایستی این پانسمان دوهفته روی دندان شما وجود داشته باشد. شما در این زمان باید به خوبی از ریشه دندان خود مراقبت کنید.

مراحل بعد بسیار تخصصی بوده و با توجه به انتخاب پزشک انجام خواهد شد.

خلاصه

در این مقاله به توضیح کاملی در رابطه با چگونگی درمان ریشه دندان و مزایای آن، پرداخته ایم. اگر بخواهیم چگونگی و مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی صورت و اهمیت آن ها را بررسی کنیم، ابتدا باید به نکات مهم این روش ها و ویژگی های خاصشان اشاره کنیم. با خواندن این مقاله دید باز تری نسبت به آن خواهید داشت.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 71

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارید؟

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید . کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت .