ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

کامپوزیت دندان در تهران

امروزه کامپوزیت دندان یک کار زیبایی شناخته شده است که می تواند با تصحیح نامرتبی دندان ها موجب زیبایی لبخند ما شود. جنس کامپوزیت دندان چیست؟ آیا کامپوزیت دندان عوارضی هم دارد؟ آیا کامپوزیت موجب بوی بد دهانم می شود؟

کامپوزیت دندان در تهران توسط بهترین دکتر کامپوزیت دندان در تهران

همانطور که می دانید بر اساس علم زیبایی شناختی دندان ها نقش اساسی را در جلوه ی ظاهری چهره تان بر جای می گذارند این گونه با ایجاد تغییرات مثبت و درمان هر گونه عارضه های ناخوشایندی از دندان های تان صورتی زیبا و جذاب خواهید داشت. حال آن که ونیر کامپوزیت های برای درمان و پوشش دهی نقائص موجود در دندان های تان آمده اند، یکی از شیوه های نوین در زیبایی دندان همین روش است که در ادامه در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید:

کامپوزیت دندان در تهران

آشنایی با کامپوزیت دندان در تهران

کامپوزیت دندان که یکی از روش های لمینیت دندان و روشی موثر و پرطرفدار در درمان زیبایی دندان ها است، به یک ماده زمینه ای و خمیر مانند گفته می شود که برای ترمیم  و زیبا سازی دندان های شکسته، پوسیده، ترک خورده و یا سیاه شده و به طور کلی برطرف کردن عیوب دندان مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است این مواد همان موادی است که برای پر کردن دندان ها از آن استفاده می شود.

کامپوزیت دندان با ترمیم دندان ها به وسیله مواد مخصوص عیوب دندان ها را برطرف می کند و به  آنها ظاهری زیبا، ظریف و مرتب می بخشد.

کامپوزیت ها دوام و ماندگاری خوبی دارند و به وسیله آنها می توان با هزینه و مدت زمان اندک به راحتی ایرادات ظاهری دندان ها را برطرف کرد.

یکی از مزایا و نکات مثبت خیلی مهم کامپوزیت دندان این است که دندان ها را تراش نمی دهد و در نتیجه به آنها آسیب نمی رساند.

 

مراحل انجام کامپوزیت کردن دندان

مراحل انجام کامپوزیت کردن دندان عبارتند از:

  1. بررسی دندان: دندانپزشک شما ابتدا بررسی می‌کند که آیا دندان شما برای کامپوزیت مناسب است یا نه.
  2. تهیه دندان: دندانپزشک شما برای ایجاد فضای کافی برای کامپوزیت، بخشی از سطح دندان را حذف می‌کند.
  3. پوشاندن دندان: پس از تهیه دندان، دندانپزشک شما کامپوزیت را بر روی سطح دندان پوشانده و به شکل دلخواه آن را تراش می‌دهد.

 

 

بهترین متخصص کامپوزیت دندان در تهران
بهترین متخصص کامپوزیت دندان در تهران

 

 

[box] بیشتر بخوانید : آشنایی با ایمپلنت دندان[/box]

 

چه کسانی کاندید استفاده از کامپوزیت دندان هستند؟

به گفته دکتر فرزانه فرخ نژاد بهترین دکتر کامپوزیت دندان در تهران ،  کامپوزیت  نوعی روش درمان زیبایی است و در وهله اول مخصوص افرادی است که می خواهند عیوب ظاهری دندان هایشان را برطرف کنند. بنابراین کامپوزیت دندان یکی از کارآمد ترین روش ها برای افرادی است که در پی اصلاح، ترمیم و بازسازی و نوسازی طرح لبخند خود هستند.

در ادامه این مطلب به طور دقیق تر به این موضوع پرداخته می شود که کامپوزیت برای چی کسانی  مورد استفاده قرار بگیرد، یا چه کسانی نمی توانند کامپوزیت دندان را انجم دهند.

به طور کلی تمام افرادی که با شکل ظاهری دندان های خود مشکل دارند می توانند این درمان زیبایی را انجام دهند.اما اگر ویژگی های زیر را دارید می توانید به کامپوزیت دندان به عنوان یک گزینه فکر کنید:

  • افراد دارای دندان های شکسته یا ترک خورده
  • افراد جوانی که دندان های نه چندان زیبا دارند
  • وجود فاصله بیش از حد در بین دندان ها
  • دندان های خیلی زرد و بد رنگ در حالتی که بلیچینگ پاسخگو نباشد
  • عدم تناسب و ناهماهنگی در دندان ها شامل اندازه و فرم دندان ها
  • نیاز بیمار به اصلاح طرح لبخند
  • اصلاح کجی دندان ها

 

 

 

کامپوزیت دندان ممنوع

اما همه نمی توانند از این روش دندانپزشکی استفاده کنند. کسانی که شرایط زیررا دارند کامپوزیت دندان در آن ها ممنوع است.

  • افراد مبتلا به بیمارهای دهان و دندان از قبیل بیماری عفونت لثه یا پوسیدگی دندان ها
  • افرادی که نکات بهداشتی در جهت مراقبت از دندان ها را رعایت نمی کنند
  • افرادی که عادت به دندان قروچه دچار دارند
  • افرادی که دندان های نامرتب و روی هم افتاده دارند
  • افرادی که مینای دندان آنها از بین رفته و مینای کافی ندارند
  • افرادی که از قبل روی دندان های خود روکش دارند

 

 

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

کامپوزیت دندان اغلب بدون درد انجام می‌شود، اما در برخی موارد ممکن است بعد از انجام کامپوزیت دندان درد و حساسیت ایجاد شود. این درد ممکن است به دلیل انحراف کامپوزیت از دندان، عفونت دندان، تحریک عصب دندان یا تحریک لثه باشد. در صورتی که بعد از انجام کامپوزیت دندان درد و حساسیت ایجاد شد، بهتر است به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

 

عوارض کامپوزیت دندان از نظر بهترین دکتر کامپوزیت دندان در تهران

از آنجایی که هر کار زیبایی دارای مزایا و معایبی است، کاپوزیت دندان نیز از این موضوع مستثنی نیست. پیش از تصمیم به انجام کامپوزیت دندان نیز از تمامی جوانب و ویژگی های آن آگاه شد.

کامپوزیت دندان یکی از درمان های زیبایی است که از آنجا که به دندان آسیب نمی رساند و آن را تراش نمی دهد، عوارض بسیار کمی به دنبال دارد و تقریبا می توان گفتن که بی خطر است. اما با وجود بی خطر بودن اگر این عمل زیبایی به شیوه ای اصولی و صحیح انجام نشود می تواند برخی عوارض احتمالی را در پی داشته باشد که به این شرح است:

  • بروز لق شدگی در دندان ها
  • ایجاد ساییدگی در دندان ها
  • آسیب رساندن به لثه مانند تورم و عفونت
  • ایجاد مشکل در مفصل فک
  • بروز حساسیت های مختلف در دندان ها و در نتیجه احساس درد و ناراحتی
  • بروز تغییر رنگ در دندان ها به مرور زمان
  • آسیب به مینای دندان ها در صورت انجام تراش و در نتیجه پوسیدگی آنها
  • بروز مشکلات مختلف در صورت استفاده از مواد غیر اصل و نامرغوب
  • انجام غیر اصولی کامپوزیت و عدم امکان استفاده از نخ دندان و یا وجود فاصله بین دندان ها در نتیجه بروز بوی بد در دهان

البته بروز تمامی این عوارض بستگی به دندانپزشکی دارد که خدمات زیبایی خود را انجام می دهید. در صورت انجام کامپوزیت دندان غیر اصولی این عوارض را شاهد خواهید بود.

 

 متخصص کامپوزیت دندان در تهران
متخصص کامپوزیت دندان در تهران

 

انواع کامپوزیت دندان در تهران

کامپوزیت دندان به طور کلی دارای سه نوع متفاوت است که در این قسمت به شرح آنها پرداخته می شود؛

کامپوزیت درشت دانه یا ماکروفیل: این نوع کامپوزیت قبل از سایر انواع آن وارد بازار شد. چنانچه از اسم این نوع کامپوزیت نیز بر می آید، نسبت به کامپوزیت های امروزی که بعدا وارد بازار شدند دارای ذرات درشت تر و بزرگتری است. گفتنی است که درشتی مواد باعث استحکام و مقاومت بالای آن می شود اما در عوض پولیش و تمیز کردن را نیز با دشواری رو به رو می کند.

کامپوزیت ریز دانه یا میکروفیل: پس از کامپوزیت های درشت دانه، کامپوزیت های ریز دانه تری وارد بازار شد. این نوع کامپوزیت ها درست برخلاف کامپوزیت های درشت دانه از استحکام و دوام کمتری برخوردارند اما در عوض قابلیت تمیز کردن و پولیش کشیدن آنها راحت تر است. بنابرای این نوع کامپوزیت ها ضعیف هستند و در برابر فشار خصوصا در دندان های عقبی ضعیف و بی ثبات هستند.

هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید: این نوع کامپوزیت حد فاصل کامپوزیت های ریز دانه و درشت دانه است. کامپوزیت هیبرید از آنجایی که دارای فیلر بالایی است از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. اما این نوع کامپوزیت به مرور زمان دچار ساییدگی و در نتیجه تغییر شکل می شود. همچنین تاثیر پولیش در این نوع کم است.

 

[box] بیشتر بخوانید : آشنایی با لمینیت دندان [/box]

 

 

طول عمر کامپوزیت دندان 

پاسخ به این سوال که طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است کاملا به خود فرد وابسته است. با رعایت مراقبت های توصیه شده بعد از نصب ونیر کامپوزیت، طول عمر آن ها می تواند ۵ تا ۸ سال باشد.

عوامل تاثیر گذار  طول عمر کامپوزیت دندان 

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر طول عمر یک کامپوزیت و جرمگیری دندان أثیر بگذارد. این عوامل عبارتند از:

  • محل پر کردن: اینکه کامپوزیت برای کدام دندان و در کدام قسمت از فک استفاده شده  بر دوام آن موثر خواهد بود.  هنگام جویدن غذا فشار وارده  به دندان های پشتی و قسمت خلفی فک بیشتر است. به همین خاطر کامپوزیت دندان های آسیا و انتهایی احتمال دارد سریع تر از بین بروند.

 

  • اندازه پر کردن: به طور کلی هرچه اندازه و وسعت پرکردگی کمتر باشد، احتمال آسیب دیدگی و صدمه به آن کمتر خواهد بود.لذا کامپوزیت هایی با اندازه کمتر، طول عمر بیشتری خواهند داشت.

 

  • دندان قروچه: به اعمال فشار مضاعف و سایش دندان ها به یکدیگر، دندان قروچه می گویند. دندان قروچه از عوامل آسیب زننده به دندان ها می باشد؛ در نتیجه موجب کاهش طول عمر کامپوزیت و پرشدگی دندان هایتان می گردد.

 

  • آنچه می خورید و می نوشید:  رژیم غذایی ما  بر سلامت دهان و دندان و همچنین طول عمر کامپوزیت ها تاثیر مستقیم دارد. غذاهای حاوی قند مثل انواع شیرینی، نان و… و همچنین غذاهای اسیدی مثل نوشابه یا فست فود، خطر فرسودگی و آسیب دندان را افزایش می دهند.

 

  • بهداشت دهان و دندان: رعایت کردن اصول بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامت دهان و افزایش طول عمر کامپوزیت امری حیاتی می باشد. داشتن عادات سالم بهداشتی سبب می شود تا خطر بروز پوسیدگی یا آسیب به کامپوزیت های شما کاهش یابد و در نتیجه، طول عمرشان افزایش یابد.

 

  • تکنیک های دندانپزشکی: مهارت دندانپزشک و تکنیکی که برای قرار دادن کامپوزیت دندان به کار می برد برای اطمینان از ماندگاری آنها ضروری است.

 

عکس-قبل-و-بعد-کامپوزیت-دندان-در-تهران
عکس-قبل-و-بعد-کامپوزیت-دندان-در-تهران

 

 

برای انتخاب بهترین دکتر کامپوزیت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای انتخاب بهترین دکتر کامپوزیت باید به چندین نکته توجه کرد:

۱- تجربه و مهارت: حضور در پرونده های پزشکی و اطلاع از تجربیات قبلی می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا دکتر از نظر تجربه و مهارت مناسب است یا خیر.

۲- بازخورد بیماران: با مطالعه بازخوردهای دیگران می توانید اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد دکتر درمانی بدست آورید.

۳- استفاده از تکنولوژی پیشرفته: بعضی از دکترها از تکنولوژی های پیشرفته مثل لیزر و دستگاه های جدید استفاده می کنند که می تواند مزیتی برای درمان شما باشد.

۴- هزینه: هزینه درمان یکی از مسائل مهمی است که باید مد نظر قرار داد. باید به دکتری که هزینه درمان آن بطور متوسط یا کمتر از دکتر دیگری باشد توجه کرد.

۵- اعتماد به دکتر: باید به یک دکتری که قابلیت ارائه خدمات پزشکی به شما را دارد و با کیفیت بالاست، اعتماد کنید.

 

روش‌های انتخاب بهترین دکتر کامپوزیت در تهران

برای انتخاب بهترین دکتر کامپوزیت، می‌توانید با روش‌های زیر کمک بگیرید:

۱- مطالعه بازخوردها: یکی از بهترین روش‌ها برای انتخاب دکتر کامپوزیت، مطالعه بازخوردهای بیماران قبلی است. شما می‌توانید این بازخوردها را در وب‌سایت‌ها، ارگان‌های پزشکی، رسانه‌های اجتماعی و سایر منابع مشابه پیدا کنید.

۲- مشاوره با دوستان و آشنایان: اگر شما در جستجوی دکتر کامپوزیت هستید، می‌توانید با دوستان و آشنایان خود صحبت کنید و نظرات آن‌ها را در مورد دکتران مختلف جمع آوری کنید.

۳- تحقیق و بررسی: قبل از انتخاب دکتر کامپوزیت، بهتر است که تحقیق و بررسی دقیقی در مورد تجربه، تخصص و صلاحیت‌های مربوط به این حوزه از طرف دکتر انجام شود. همچنین باید مطمئن شوید که دکتر مورد نظر دارای مجوز و گواهینامه لازم است.

۴- مشاوره با دکتران دیگر: می‌توانید با دکتران دیگر در مورد تجربه خود با دکتر کامپوزیت صحبت کنید، نظرات آن‌ها را جمع آوری کنید و سپس بهترین تصمیم را بگیرید.

۵- تست کردن دکتر: قبل از اینکه به دکتر کامپوزیت خود مراجعه کنید، می‌توانید با او تماس گرفته و سوالات مختلفی در مورد تجربه و مهارت‌هایش بپرسید. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر داشته باشید تا برای اولین بار با او آشنا شوید.

 

نکته آخر

استفاده از کامپوزیت به طور کلی یک روش های موثر و ایمن برای اصللاح شکل ظاهری دندان ها و  زیباسازی آن ها است که در صورت مراجعه به یک پزشک ماهر و متبحر و استفاده از مواد با کیفیت و اصل هیچ گونه عوارضی را به دنبال نخواهد داشت.

با توجه به تمام این توضیحات می توان از کامپوزیت به عنوان یکی از بی خطر ترین و مفید ترین درمان های زیبایی دندان نام برد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 62

۲ دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *