ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

جرم گیری دندان در تهران

اغلب شما نام جرم گیری دندان را شنیده اید و با آن آشنایی دارید. مراحل جرم گیری دندان چگونه است؟ علائم و نشانه های جرم روی دندان ها چگونه است؟ مراقبت های بعد از جرم گیری را می دانید؟ ما در این مقاله سعی داریم تمام این اطلاعات را در اختیار شما

جرم گیری دندان در تهران زیر نظر بهترین دندانپزشک جرم گیری دندان در تهران

از آن جایی که زیبایی ظاهری فطرتاٌ برای انسان ها بسیار مهم است باید به یکی از اعضا زیبا سازی چهره توجه ویژه شود.
دندان ها عضو ارزشمند به جهت سلامتی و زیبایی در ظاهر افراد محسوب می شوند، به همین دلیل بر اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان افزوده می شود. یکی از راه های سفید کردن دندان ها جرم گیری است که با استفاده از ابزار های مخصوصی به دو روش دستی و یا با استفاده از دستگاه صورت می گیرد. در این عملیات سطح دندان ها تمیز و براق می شود و در کاهش مشکلات دهان و دندان نقش بسزایی دارد.

 

چرا دندان ها جرم می گیرند؟

در نظر داشته باشید افرادی که نکات بهداشتی را به خوبی رعایت می کنند از ورود انواع باکتری ها به دهان شان در امان نیستند. این عوامل ممکن است موجب تشکیل لایه نازکی تحت عنوان پلاک دندانی شود، پس بهتر است بدانید تشکیل پلاک دندان در نواحی پر کردگی های سابق و امتداد لثه ها خبر خوبی برای سلامت دندان های تان نیست. چرا که باکتری های موجود در این پلاک ها با ترشح اسید قدرت نخریب مینای دندانی دارند و در نهایت منجر به پوسیدگی دندان می شود. اما در صورت عدم توجه به این پلاک ها به مرور زمان به جرمی آهکی تبدیل شوند و اصطلاحا دندان جرم گرفته شود. در برخی مواقع آن چنان طبیعی که فرد عادی فکر می کند این جرم ها بخشی از لایه های دندانی اوست و همین تفکرات بدون آگاهی است که موجب تخریب و کاهش عمر دندان ها می شود.

 

جرم گیری دندان در تهران
جرم گیری دندان در تهران

 

 

علائم جرم دندان

جرم دندان ها علامتی دیداری دارد و یکی از شایع ترین نشانه های آن رسوب دندان، بد رنگی یا زرد رنگی در نواحی دندان و لثه است. به شما پیشنهاد می کنیم برای اطمینان حاصل کردن از سلامت دهان و دندان خود به بهترین دندانپزشک مراجعه کرده تا با معاینات فیزیکی، شما را از وجود جرم دندانی با خبر سازد و در پی آن به حذف آن ها اقدام کنید.

 

[box] بیشتر بخوانید :  بهترین دکتر ایمپلنت دندان در تهران[/box]

 

مراحل جرم گیری دندان توسط  بهترین دندانپزشک جرم گیری دندان در تهران

 

شاید برایتان جالب باشد تا با مراحل جرم گیری دندان آشنا شوید. فرآیند جرم گیری دندان به شرح زیر می باشد:

در ابتدا قبل از شروع عمل جرم گیری دندانپزشک یکی از دو روش موجود را به کار می برد، روش دستی که با ابزار های دستی پلاک و جرم را از روی سطح دندان بر می دارند. روشی دیگر که اولتراسونیک نام دارد، این دستگاه با سری های مخصوص خود جرم ها از روی دندان حذف می کند.

  1. مرحله اول جرم گیری دندان، کورتاژ لثه است بدین صورت است که جرم های که از علل بروز عفونت در نواحی لثه ها هستند را حذف می کنند تا لثه ها سالم بمانند. دندانپزشک در انجام این روش از بی حسی موضعی استفاده می کنند تا بیمار متوجه درد یا سوزشی نشود.
  2. مرحله دوم بروساژ کردن دندان ها است که در این فرآیند دندانپزشک زیبایی از مواد خمیری مخصوصی برای جرم گیری دندان ها استفاده می کنند با کمک یک وسیله ی چرخشی که یک برس به سری آن وصل است دندانپزشک اقدام به برداشتن جرم های دندان می کند، این مرحله از جرم گیری است که بد رنگی دندان ها رفع و دندان های درخشنده می کند.
  3. مرحله سوم صیقلی کردن دندان ها است که با دستگاه مخصوصی به نام Airflow انجام می شود، در این مرحله تمامی لکه های پایدار و بدرنگی های دندان ها از بین می روند دندان ها کاملاٌ صیقل خورده می شوند. دندانپزشک بدون هیچ گونه تماس مستقیمی این کار را انجام می دهند. حتی بیمار دردی را هم احساس نخواهد کرد.

 

مراقبت های بعد از جرم گیری دندان در تهران

نکات مراقبتی در موفقیت آمیز بودن و طول عمر این روش درمانی نقش به سزایی ایفا می کنند به همین خاطر پزشکان حاذق این حوزه بر اهمیت این موضوع تاکید می کنند و دستور العمل های در رابطه با آن در اختیارتان قرار می دهند.

 

بهترین متخصص جرم گیری دندان در تهران
بهترین متخصص جرم گیری دندان در تهران

 

  • به طور مرتب دهان و دندان تان را با آب نمک ولرم شست شو دهید. به این صورت که در یک لیوان آب ولرم ۴ قاشق چایخوری نمک بریزید و خوب هم بزنید، حداقل دو سه بار در طول روز این کار را انجام دهید.
  • بعد از اتمام عملیات جرم گیری دندان حتما از مسواک های با بریس های نرم استفاده کنید و به آرامی به دندان هایتان بکشید، زیرا در این موقعیت دندان هایتان کمی حساس می شوند.
  • با روشی صحیح مسواک بزنید، می توانید نحوه صحیح مسواک زدن را از دندانپزشک تان بیاموزید.
  • حداقل سه مرتبه در روز به مدت ۲-۴ دقیقه مسواک بزنید.
  • از محصولات استاندارد بهداشتی مانند: خمیر دندان، مسواک، نخ دندان، استفاده کنید و آن ها را از داروخانه های معتبری تهیه کنید.
  • در طول روز یک مرتبه از نخ دندان استفاده کنید و به خوبی تمام لایه های دندان را بکشید تا باقی مانده غذا ها جدا شوند.
  • هر ۹ ماه به طور منظم و دوره ای برای چکاپ و بررسی به عنوان امری ضروری به دندان پزشک تان مراجعه کنید.
  • اگر به استعمال دخانیات یا مواد مخدر اعتیاد دارید بعد از اتمام جرم گیری باید به کلی مصرف هر گونه مواد دودزا را کنار بگذارید.

 

[box] بیشتر بخوانید :  اصلاح طرح لبخند چیست؟[/box]

 

نتیجه گیری

با توجه به مزایای که این روش درمانی دارد می توانید از آن بهره مند شوید و نسبت به دیگر روش های نوین سفید کنندگی دندان ها هزینه کمتری دارد و در طول مدت زمان کوتاهی انجام می شود. برای این امر لازم است تا به بهترین دندانپزشک در تهران مراجعه کنید تا به بهترین شکل از این خدمات بهره مند شوید. هنگامی که جرم و رسوب دندان ها زدوده می شود حس سبکی و زیبایی متفاوتی به فرد القا می کند که می تواند در بهبود کیفیت زندگی و اعتماد به نفس او در ارتباط با دیگران تاثیر به سزایی داشته باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 62

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *