ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

قیمت ایمپلنت دندان در تهران در سال ۱۴۰۲

قیمت ایمپلنت دندان در تهران

ایمپلنت دندان چیست

قبل از آنکه به بررسی قیمت ایمپلنت دندان در تهران بپردازیم، بهتر است با این روش بیشتر آشنا شوید. ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزین کردن یک یا چند دندان از دست رفته است. همچنین از این روش می توان برای جایگزین کردن تمام دندان های یک فک نیز بهره برد.

هزینه ایمپلنت دندان در تهران در مقایسه با سایر روش هایی که برای پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته استفاده می شود بیشتر است. اما این روش کاملاً دائمی بوده و پایه ایمپلنت به صورت مادام العمر جایگزین ریشه دندان از دست رفته می شود.

نوع ایمپلنت یکی از مهم ترین موارد در تخمین قیمت ایمپلنت دندان در تهران است. ایمپلنت از سه بخش فیکسچر، اباتمنت و تاج تشکیل شده است. قسمت پایه یا فیکسچر طی یک عمل جراحی در استخوان فک کاشته می شود. سپس پس از بهبودی کامل و جوش خوردن پایه تیتانیومی ایمپلنت به استخوان فک، قسمت روکش یا تاج مصنوعی روی آن سوار می شود. این پروسه ممکن است حدود ۶ ماه یا بیشتر زمان ببرد.

قیمت-ایمپلنت-دندان-در-تهران

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان در تهران

از جمله عوامل تأثیر گذار بر قیمت ایمپلنت دندان در تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند و کشور تولید کننده ایمپلنت
  • تعداد ایمپلنت های مورد نیاز با توجه به تعداد دندان های از دست رفته
  • نوع و اندازه ایمپلنت
  • روش اجرای ایمپلنت
  • انجام کارهای جانبی مانند کشیدن دندان، جراحی لیفت سینوس ها، جراحی پیوند استخوان فک یا آرواره در صورت نیاز
  • میزان تخصص و تجربه دندانپزشک
  • محدوده جغرافیایی و محل انجام کاشت ایمپلنت

لازم است بدانید در صورت عدم استحکام کافی استخوان فک، بیمار کاندید انجام جراحی پیوند استخوان قبل از اجرای ایمپلنت خواهد بود. انجام این جراحی می تواند قیمت ایمپلنت دندان در تهران را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین بهتر است به منظور جلوگیری از ایجاد عوارض احتمالی به دندانپزشک متخصص ایمپلنت مراجعه شود که بالطبع دستمزد و هزینه های بالاتری خواهد داشت.

جراحی ایمپلنت دندان

همچنین انجام این کار در کلینیک های دندانپزشکی هزینه های کمتری در مقایسه با مطب های خصوصی خواهد داشت. علاوه بر این روش اجرای ایمپلنت نیز بسیار مهم است. به طور مثال انجام ایمپلنت یک روزه یا فوری هزینه های بالاتری دارد.

 

بیشتر بخوانید : قیمت ارتودنسی دندان در تهران در سال ۱۴۰۱

ایمپلنت-دندان-در-تهران

تخمین قیمت ایمپلنت دندان در تهران

قیمت ایمپلنت دندان در تهران با توجه به تعداد ایمپلنت های مورد نیاز و برند آن متفاوت است. برندهای کره ای، فرانسوی، آلمانی، آمریکایی و سوئیسی از پر طرفدارترین و با کیفیت ترین ایمپلنت های موجود در ایران هستند. در ادامه در جدولی به صورت مختصر به قیمت ایمپلنت دندان در تهران در سال ۱۴۰۱ اشاره شده است. لازم به ذکر است که این قیمت ها برای هر واحد دندان تخمین زده شده اند.

 

قیمت-ایمپلنت-دندان-در-سال-1401

 

ایمپلنت اقساطی

همانطور که اشاره شد قیمت ایمپلنت دندان در تهران در مقایسه با سایر روش های درمانی از جمله پروتز های متحرک و بریج بسیار بیشتر است. به همین دلیل ممکن است بسیاری از مراجعه کنندگان توانایی پرداخت این هزینه ها را نداشته باشند. بر این اساس امکان پرداخت اقساطی هزینه های ایمپلنت برای بیماران میسر شده است. در این روش بخشی از کل هزینه ها به صورت یکجا از بیمار دریافت شده و مابقی هزینه ها به صورت قسطی در جلسات بعدی دریافت می شود. لازم به ذکر است که درصد مبلغ نقدی، تعداد چک ها و مدت زمان بازپرداخت به تعداد واحد های ایمپلنت بستگی دارد.

 

قیمت ایمپلنت کامل دو کف

ایمپلنت یکی از بهترین روش ها برای بازسازی کل دندان های هر دو فک است. این کار به وسیله کاشت ۱۲ یا ۱۶ عدد ایمپلنت انجام می شود. هزینه های انجام این دو روش با یکدیگر متفاوت بوده و بنا بر تشخیص دندانپزشک است. قیمت ایمپلنت دندان در تهران برای هر دو فک در جدول زیر آورده شده است. لازم به ذکر است که هزینه های جانبی مانند جراحی پیوند استخوان یا کشیدن دندان ها نیز به این لیست اضافه خواهد شد.

قیمت-ایمپلنت-دو-کف

بهتر است بدانید که از این روش برای کاشت دندان های مصنوعی بیمار نیز استفاده می شود. در این حالت هزینه ساخت پروتز مصنوعی کاهش می یابد. این درمان که اوردنچر نامیده می شود مشکلات دندان های مصنوعی یا پروتز های متحرک را ندارد. بنابراین کاملاً فیکس شده و در اثر جویدن غذا یا صحبت کردن جابجا نمی شود. همچنین منجر به تحلیل لثه و استخوان فک نمی شود.

نکات کاربردی در رابطه با ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان در تهران بر اساس نوع اجرای آن

همانطور که اشاره شد قیمت ایمپلنت دندان در تهران به نوع ایمپلنت و روش اجرای آن نیز بستگی دارد. به طور مثال ایمپلنت یک روزه یا فوری هزینه های بالاتری دارد. البته این روش در همه بیماران قابل اجرا نیست. تنها در بیمارانی که سلامت استخوان و دندان های آن ها تأیید شود می توان از این روش استفاده کرد.

ایمپلنت دیجیتال نیز یکی از جدیدترین متدهای اجرای این روش است که از هزینه های بالاتری برخوردار است. این روش بسیار دقیق و سریع تر از ایمپلنت های معمولی است. در این متد ایمپلنت ها با استفاده از تصویربرداری دیجیتال و نرم افزار های مربوطه به صورت سه بعدی طراحی و ساخته می شوند. در نتیجه ایمپلنت نهایی از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و ظاهر طبیعی تری دارد. در این روش کمترین میزان آسیب به اعصاب فک و بافت لثه و استخوان ها زده می شود. به دلیل استفاده از به روزترین تکنولوژی های روز دنیا هزینه های این روش بالاتر از سایر متد ها است. قیمت هر واحد ایمپلنت در این روش چیزی حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید : قیمت بلیچینگ دندان در تهران در سال ۱۴۰۱

هزینه-ایمپلنت-دندان-در-تهران

مینی ایمپلنت ها نیز در مقایسه با ایمپلنت های معمولی قطر کوچک تری دارند. بنابراین قیمت آن ها نیز کاملاً متفاوت است. اما از این نوع ایمپلنت در همه بیماران و برای همه دندان ها نمی توان استفاده کرد.

عوارض انتخاب ایمپلنت ارزان قیمت

قیمت ایمپلنت دندان در تهران ارزان نیست. اما این روش بهترین انتخاب برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. انتخاب ایمپلنت و روکش نامناسب و بی کیفیت، انتخاب روش نامناسب و غیر اصولی برای کاشت آن، مراجعه به دندانپزشک نابلد به منظور کاهش هزینه های این روش می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از شکست این روش به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه شود.

 

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 71

۲ دیدگاه

  1. باسلام و وقت بخیر بنده چند واحد نیاز به ایمپلنت دارم البته با توجه به جدول هزینه ارائه شده در سایت لطف بفرمایید راهنمای کنید البته بسته اقتصادی و قرون به صرفه باشد باتشکر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارید؟

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید . کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت .