ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

بهترین دکتر ارتودنسی دندان در تهران را چگونه بشناسیم؟

بهترین دکتر ارتودنسی دندان در تهران دکتر فرزانه فرخ نژاد

بهترین دکتر ارتودنسی دندان در تهران را می توانید با کمک ویژگی هایی که در این مقاله با شما مطرح می کنیم به راحتی بیابید. تخصص ارتودنسی یکی از شاخه های دندانپزشکی است که به دلیل استقبال زیاد از آن، اهمیت بالایی دارد. این تخصص به پیشگیری و یا درمان ناهنجاری های دندان و فک‌ها می پردازد و اصلی ترین و مهمترین نتیجه ای که در انتها بر جای می گذارد، بازگشت زیبایی به چهره فرد می باشد.

در ادامه هم به بالا رفتن اعتماد به نفس وی کمک شایانی می کند. با توجه به اهمیتی که این تخصص دارد و البته مهارت و دانشی که باید دندانپزشک در ارتودنسی دندانها داشته باشد، قبل از هر اقدامی بهتر است در رابطه با انتخاب دندانپزشک خود نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید. ما در این مقاله تا حدودی سعی می‌کنیم شما را با ویژگی های بهترین دکتر ارتودنسی دندان در تهران آشنا کنیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

 

دکتر ارتودنسی دندان در تهران و ویژگی های ممتازی که باید داشته باشد

هر دکتر ارتودنسی دندان در تهران که مدنظر شماست، باید اولا تبحر و دانش کافی در این زمینه را داشته باشد، و دوم اینکه تجربه خوبی هم در زمینه ارتودنسی دندان به دست آورده باشد. در رابطه با دانش و میزان تخصص دندانپزشک خود می توانید بر روی سوابق علمی و محل فارغ التحصیلی ایشان تمرکز بیشتری کنید.

اینکه دکتر مدنظر شما دارای چه رتبه ای در بورد تخصصی خود بوده است هم می تواند بیانگر دانش وی باشد. شما می توانید از طریق فضای مجازی و یا افرادی که قبلا ارتودنسی را در نزد دکتر انتخابی شما انجام داده اند، میزان رضایتمندی آنها از نتیجه کار را متوجه شوید. معمولا متخصصین برتر در تهران دارای وب سایت‌ مخصوص به خود بوده و به راحتی می توانید با سر زدن به آن، به طور مستقیم با نحوه کار ایشان آشنایی پیدا کنید.

بهترین-متخصص-ارتودنسی-دندان-در-تهران

چه زمانی باید برای انجام ارتودنسی و انتخاب دکتر ارتودنسی در تهران اقدام کرد؟

دکتر ارتودنسی دندان در تهران می تواند این مساله را تشخیص دهد. فقط با معاینات دقیق توسط دندانپزشک است که می توانید مطمئن شوید آیا نیاز به ارتودنسی دارید یا نه؟ معمولا ارتودنتیست ها با کمک عکسبرداری از دندان و فک بیمار و مرور تاریخچه دندانپزشکی او می توانند به یقین برسند که ارتودنسی باید انجام شود و اگر جواب مثبت است بهترین  و موثرترین نوع آن کدام است؟

بهترین دکتر ارتودنسی دندان در تهران، متخصصی است که در به کارگیری انواع روش های ارتودنسی مهارت داشته باشد و آنها را در کلینیک و یا مطب خود انجام دهد. معمولا اگر شرایط زیر را داشته باشید، به عنوان یک کیس برای ارتودنسی انتخاب می شوید:

. اگر دندان های ردیف پایین و بالا در یک راستا نباشند. یعنی ردیف پایین جلوتر از ردیف بالا و یا عقب تر و بالعکس باشد.

. اگر فاصله بین دندانها پر نشده باشد و به اصطلاح بین دندانها باز باشد.

. اگر احساس می کنید که دندان های بالایی خیلی خوب بر روی دندان های پایینی قرار نمی گیرند.

. اگر رشد دندانها حالت ناقصی داشته باشد.

. اگر تعداد و اندازه دندانهایتان با ابعاد فک شما هماهنگی نداشته باشد. مثلا فک شما کوچک است اما اندازه دندانهای شما درشت است. به خاطر همین مشکل ممکن است دندانها ی شما ردیف نشود و عقب و جلو رشد کنند.

 

ارتودنسی دندان در تهران و مزایای آن

دکتر ارتودنسی دندان در تهران می تواند با انجام ارتودنسی بر روی دندانهایتان، شما را از مشکلات زیادی برهاند. از مزایایی که می توانیم برای ارتودنسی در نظر بگیریم موارد زیر را ذکر می کنیم:

.دکتر ارتودنسی دندان در تهران می تواند با کمک ارتودنسی وضعیت ظاهری دندان و فک شما را بهبود می بخشد.

. در جویدن غذا مشکلی دیگر نخواهید داشت.

. از پوسیدگی های بعدی دندانهایی که بر روی یکدیگر قرار دارند، جلوگیری می کند.

. اعتماد به نفس را بالاتر می برد.

. بهداشت و تمیز کردن دندانهایی که کج بوده اند، راحت‌تر خواهد شد.

. با کمک ارتودنسی دندان در تهران، طرز تلفظ کلمات و طریقه صحبت کردن افراد هم بهتر خواهد شد.

. سایش دندان ها بر روی یکدیگر کمتر می شود.

 

هزینه ارتودنسی در تهران توسط بهترین دکتر ارتودنسی دندان در تهران چقدر است؟

هزینه ارتودنسی دندان در تهران را به طور صددرصد نمی توانیم بیان کنیم. میزان هزینه ها به مولفه های مختلفی بستگی دارد. مهمترین عامل می تواند میزان تبحر و تخصص ارتودنتیست شما باشد. مورد بعدی نوع ارتودنسی است که به تشخیص دندانپزشک‌تان باید بر روی دندانها پیاده‌سازی کنید. در قسمت بعد به طور مختصر شما را با انواع ارتودنسی آشنا خواهیم کرد.

مورد بعدی که می تواند بر روی هزینه های ارتودنسی شما اثرگذار باشد، متریالی است که دندانپزشک در طول دوره ارتودنسی برای دندان های شما استفاده می کند.گاهی هم به تشخیص ارتودنتیست باید مشکلات دیگر دندان هایتان مانند پوسیدگی، خونریزی و عفونت لثه، و موارد اینچنینی را قبل از کارگذاشتن تجهیزات ارتودنسی انجام دهید. درمانهای جانبی هم می تواند بر هزینه های شما تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید : سفید کردن یا بلیچینگ دندان‌

 

متخصص-ارتودنسی-دندان-در-تهران

 

انواع ارتودنسی که توسط بهترین دکتر ارتودنسی دندان در تهران انجام می شود

ارتودنسی دندان در تهران می تواند به روش های مختلفی انجام شود. روش هایی که به توضیح آنها خواهیم پرداخت با توجه به شرایط بیمار و نوع ناهنجاری که در دندانها و فک او وجود دارد، تجویز می شود.

ارتودنسی ثابت

در این نوع ارتودنسی با کمک سیم و نگین ها دندانها و فک به شکل ثابت باقی می مانند و به مرور زمان به محل اصلی خود باز می گردند. هزینه این ارتودنسی باصرفه تر است، عملکرد خوبی دارد، تمام ناهنجاری با این روش قابل درمان است. البته مراقبت بیمار از دندانها و بهداشت دهان نسبت به سایر روشها، بیشتر باید باشد.

ارتودنسی متحرک

می تواند ارتودنسی دندان در تهران، روش متحرک باشد. برای دندانهای شما قالب گیری نامرئی صورت می گیرد و می توانید آنها را در مواقعی از دهان خود خارج کنید.

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دندان در تهران، می تواند دیمون باشد. براکت ها قابلیت تنظیم دارند. براکت های دیمون از براکت های روش ثابت کوچکتر است. زیبایی بیشتری دارد.

ارتودنسی لینگوال

یکی از انواع ارتودنسی دندان در تهران در این روش براکت و سیم ها پشت دندانها متصل می شوند. زیبایی در این روش بیشتر است و ارتودنسی اصلا دیده نمی شود.

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی دندان در تهران  می تواند از نوع سرامیکی باشد. جنس نگین ها یا همان براکت ها در این روش شبیه به دندان بوده و به همین دلیل در هنگام لبخند زدن زیاد دیده نمی شوند. مزایا و معایب این روش شبیه به ارتودنسی ثابت است.

 

بیشتر بخوانید : بهترین دکتر ایمپلنت دندان در تهران

ارتودنسی-دندان-در-تهران

دستورات پس از ارتودنسی​

برای حفظ نتیجه ای که با درمان ارتودنسی به دست آورده اید و جلوگیری از بروز مشکلات دیگر، نکات زیر را رعایت نمایید:

  • استفاده از روکش دائمی (رتینر) برای حفظ شکل دندان ها و جلوگیری از جابجایی آن‌ها
  • محدود کردن جویدن و مصرف خوراکی های سخت و لزج
  • رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن، استفاده از دهانشویه  و استفاده از نخ دندان
  • جلوگیری از شکستن بند ها و اجزای دیگر درمان ارتودنسی
  • عدم استفاده از دهان برای باز کردن قوطی ها و شیشه های مختلف
  • عدم استفاده از دهان برای قطع غذا یا جویدن پوست میوه و نوشیدنی‌های حبوباتی مانند نوشابه
  • رعایت نکات خاصی در صورت استفاده از تقویت کننده های دندانی, مثلاً عدم استفاده از آن‌ها در مدت برداشتن رتینر
  • مراجعه به پزشک در صورت بروز هرگونه مشکل

این توصیه ها ممکن است با توجه به شرایط شما و نوع درمان ارتودنسی، متفاوت باشند. بنابراین بهتر است از پزشک خود در این مورد سوال کنید و دستورات را به دقت رعایت کنید.

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 62

یک دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *