ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

تکنیکی موثر به نام ایمپلنت اوردنچر

یکی از باورهای اشتباه در میان اغلب مردم این است که اگر ما دندانی را از دست دادیم هیچ مشکلی وجود ندارد، می توانیم با انجام ایمپلنت دندان از دست رفته خود را جایگزین کنیم و به راحتی به زندگی خود ادامه دهیم. اما این یک باور غلط است.

دندان ها نقش موثری در زیبایی ما دارند. علاوه بر زیبایی با توجه به وظیفه و عملکرد دندان ها، در صحبت کردن صحیح و نحوه صحیح ادا کردن جملات هم موثرند. جویدن غذا به صورت کامل از وظایف مهم دندان هاست که در کاهش فشار به دستگاه گوارش برای هضم غذا کمک زیادی می کند.

رسیدگی به دندان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. اما عواملی موجب می شود تا ما دندان ها خود را از دست بدهیم. از دست دادن یک دندان به معنا از دست دادن یک عضو از بدن است. پوسیدگی دندان ها، افزایش سن و عوامل جانبی مانند تصادف، ورزش و… در از دست رفتن دندان ها موثرند.

خوشبختانه در حال حاضر با پیشرفت علم پزشکی و گسترش دانش روش های مختلفی برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارد. ایمپلنت یکی از پرطرفداراترین روش های جایگزین برای دندان های از دست رفته است. انجام ایمپلنت به روش های مختلفی صورت می پذیرد.

آیا اطلاعاتی در مورد ایمپلنت اوردنچر دارید؟ روش انجام آن به چه صورت است؟ ما در این مقاله سعی داریم اطلاعات مفیدی در مورد ایمپلنت اوردنچر به شما ارائه دهیم. در اینجا توضیحات خانم دکتر فرزانه فرخ نژاد دندانپزشک زیبایی و متخصص ایمپلنت را می خوانید.

 

تکنیکی موثر به نام ایمپلنت اوردنچر - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

 

ایمپلنت اوردنچر چیست؟

روش درمانی با استفاده از اوردنچرها به صورتی است که می توان آن ها را هم بر روی دندان های طبیعی فرد و هم برای ایمپلنت ها تعبیه کرد.

زمانی که فردی تمام دندان های خود را از دست می دهد، می توانیم با انجام دو واحد ایمپلنت در فک پایین، یک پروتز و دنچری به بیمار بدهیم که بر روی این دو واحد ایمپلنت کاملا محکم شود. این امر موجب می شود تا دنچر و پروتز دهانی بیمار دارای ثبات باشد و بیمار بتواند به صورت بهتری از این پروتز و دنچر استفاده کند.

راهنمای جامع ایمپلنت دندان: هر آنچه باید بدانید

گاهی بیمار دارای دو واحد دندان طبیعی است که ریشه های سالمی دارند. در این حالت نیز می توان بر روی همین دو واحد دندان طبیعی اوردنچر ساخت

[box] بیشتر بخوانید :اصلاح طرح لبخند چیست؟[/box]

کاربرد ایمپلنت اوردنچر

اوردنچر را می توان هم بر روی فک بالا و هم فک پایین استفاده کرد. از آنجایی که فک پایین یک فک کاملا در حال حرکت است و از ثبات کمتری برخوردار است، پروتز و دندان مصنوعی فک پایین نیز نسبت به پروتز و دستندون فک بالا از تحرک بیشتری برخوردار است.

به همین دلیل ایمپلنت اوردنچر را برای فک پایین انجام می دهند تا پروتز فک پایین بیمار از ثبات بیشتری برخوردار باشد.

مزایا ایمپلنت اوردنچر

یکی از مهم ترین مزایا ایمپلنت اوردنچر این این است که پروتز یا دستندان مصنوعی بیمار دارای ثبات بیشتری می باشد و از لق خوردن آن جلوگیری می کند. این امر موجب می شود تا دندان های مصنوعی وظیفه عملکردی خود را به خوبی انجام دهند.

علاوه برا آن هزینه پرداختی این نوع ایمپلنت بسیار پایین تر از ایمپلنت کل دندان هاست.

اوردنچرها از ایجاد زخم بر روی فک و دهان که به دلیل بی ثباتی دندان های مصنوعی پیش می آید جلوگیری می کنند.

برای برطرف کردن مشکلات کتالن دندان ها نیز می توان از ایمپلنت های اوردنچر سود جست.

تکنیکی موثر به نام ایمپلنت اوردنچر - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

 

مراقبت های بعد از ایمپلنت اوردنچر

یکی از باورهای اشتباه در میان اغلب مردم این است که اگر ما دندانی را از دست دادیم هیچ مشکلی وجود ندارد، می توانیم با انجام ایمپلنت دندان از دست رفته خود را جایگزین کنیم و به راحتی به زندگی خود ادامه دهیم. این موضوع یک باور کاملا غلط است.

ایمپلنت ها به مراقبت های ویژه و خاصی و حتی به مراتب بیشتر از دندان های طبیعی نیاز دارند. برای ماندگاری ایمپلنت و اینکه بتواند به عملکرد خود ادامه دهد لازم است تا مراقبت های ویژه ای صورت گیرد که در اینجا به ذکر آن ها می پردازیم:

  • به دلیل اینکه اتصال ۱۰۰% بین ایمپلنت ها و استخوان بدن وجود ندارد ایمپلنت ها بسیار آسیب پذیرتر از دندان های طبیعی هستند. مهم ترین مراقبت از ایمپلنت ها در قدم اول رعایت بهداشت ایمپلنت است.
  • ایمپلنت مانند یک دندان طبیعی نیاز به مسواک زدن، نخ کشیدن و حتی بیش از آن استفاده از مسواک های مخصوص و آبفشان های مخصوصی به نام water pik , water jet می باشد. به هیچ عنوان نباید مواد غذایی در بین فضای دندان و ایمپلنت، ایمپلنت با ایمپلنت و ایمپلنت با لثه قرار داشته باشد.
  • از آنجایی که قطر ایمپلنت ها از قطر دندان های طبیعی کمتر است و روکش تعبیه شده روی ایمپلنت ها خواه ناخواه ایمپلنت ها در اکثر مواقع دچار گیر مواد غذایی می شوند. به همین دلیل باید مواد غذایی باقی مانده را به وسیله مسواک های مخصوص و آبفشان ها خارج کنیم تا عمر ایمپلنت افزایش یابد.
  • انجام معاینات دوره ای توسط دندانپزشک به منظور آگاهی از سلامت دهان و دندان باید به صورت مرتب صورت گیرد. هر شش ماه یکبار یا حداقل هر سال یکبار به بهترین دندانپزشک در تهران مراجعه کنید تا با گرفتن رادیوگرافی و معاینات لازم از وضعیت سلامت دندان های خود مطلع شوید.
چه مراقبت‌هایی بعد از ایمپلنت دندان نیاز است؟

 

[box] بیشتر بخوانید : صفر تا صد ایمپلنت دندان[/box]

 

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از تکنیک های جدید دندانپزشکی به نام ایمپلنت اوردنچر آشنا کنیم. اما مهارت و تبحر متخصص ایمپلنت در رسیدن به نتیجه ای مطلوب موثر خواهد بلود. لازم است شما با انجام تحقیقات کافی به بهترین دندانپزشک زیبایی و متخصص ایمپلنت در تهران مراجعه کنید و مراحل درمان را پیگیری کنید. به خاطر داشته باشید تا با انتخابی آگاهانه و از سر دانش به پزشک معالج مراجعه کنید تا لبخند رضایت بر لبانتان نقش ببندد.

 

قیمت ایمپلنت دندان در تهران در سال ۱۴۰۱

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 71

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارید؟

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید . کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت .