ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

اصلاح طرح لبخند و بهترین دکتر برای طرح لبخند در تهران

فهرست مطالب پنهان

لبخند، توانایی فرد در بیان طیف وسیعی از احساسات با ساختار لب و دندان ها است که اغلب  بر روی اعتماد و عزت نفس افزاد تاثیر به سزایی می گذارد.

بهتر است بدانید که اهمیت به داشتن لبخندی زیبا برایامروز و دیروز نیست بلکه از گذشته تا کنون حتی در میان نخستین تمدن های بشری می توان آثار ارزشمندی از آن یافت. با توجه بر مستندات موجود از فنیقی ها از ۸۰۰ سال قبل از میلاد شبیه سازی های از حیوانات با رنگ، فرم دندان ای طبیعی شان انجام داده اند. بعد تر ها در قرن هجدهم میلادی رشته دندانپزشکی شناخته شد دندانپزشکان با تلاش و کوشش فراوان خود علاوه بر درمان مشکلات دندانی، از اقدامات زیبایی شناختانه نیز حمایت های فراوانی کردند با این علم طراحی لبخند های هنرمندانه انجام داده اند که امروزه به اسم اصلاح طرح لبخند می شناسیم.

حال در این مقاله قصد داریم در مورد این عمل زیبایی محبوب دندانی بیشتر صحبت کنیم.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

لبخند کامل جذاب ترین ویژگی صورت همه ما انسان ها است. این امر به ما کمک می کند در هنگام برخورد های اجتماعی، شخصی و شغلی بهترین تأثیر را از خود به جا بگذارید. اما همه ما به اندازه کافی خوش شانس نیستیم که لبخندی جذاب و گیرا داشته باشیم که جلب توجه کند.

مطالعه اخیر نشان داده است:

  • بیش از ۷۵٪ مردم از لبخند زدن در عکس احساس اطمینان نمی کنند.
  • بیش از ۴۵٪ افراد، فرد را با توجه به نوع لبخندش ارزیابی می کنند.
  • بیش از ۷۵٪ مردم فکر می کنند که لبخند زیبا به آن ها کمک می کند تا از نظر روانی رشد کنند.
  • بیش از ۶۵٪ مردم فکر می کنند که لبخند جذاب کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

اگر از لبخند زدن احساس شرمساری و خجالتی می کنید یا می خواهید ظاهر لب ها و فک های خود را تغییر دهید تا زیبایی چهره خود را تقویت کنید. وقت آن رسیده است که به “لبخند ساز” یا همان مراجعه به بهترین دندانپزشک زیبایی در شهر محل سکونت تان فکر کنید.

به طور کلی اصلاح لبخند که به آن جوان سازی لبخند نیز گفته می شود فرآیندی است که در مدت زمان بسیار کوتاهی ظاهر لبخند شما را تغییر می دهد. هم چنین این روند با مشاوره با دندانپزشک آغاز می شود تا جایی که بیمار نگرانی ها و خواسته های خود را بیان می کند. یک دندانپزشک حاذق  در این باره می گوید: همین کار موجب می شود این امر ما و بیمار را قادر می سازد تا با هم تصمیم بگیریم که چه گزینه هایی را می توان اجرا کرد و چه راهکار های را می توان به دست آورد تا به بیمار جلوه دلخواه خود را بدهد. در چنین شرایطی دندانپزشک برای اصلاح لبخند شما بر اساس نیاز، از انواع روش های طراحی لبخند استفاده می کند.

در مورد طراحی لبخند بیشتر بدانید

این یک روش دندانپزشکی هنرمندانه است که  لبخندهایی با ظاهری طبیعی را اصلاح و ایجاد می کند. صرف نظر از وضعیت دندان های تان، طراحی لبخند می تواند معجزه کند و ظاهری را که از آن راضی نیستید بازگرداند یا به دلیل افزایش سن یا تصادف آسیب دیده باشد.

اصلاح طرح لبخند یعنی زیباترین کردن لبخند، در حالی دندان های سالمی دارید اما دچار بد رنگی یا حتی نا متقارن بودن شده اند می توانید با انجام این نوع عمل زیبایی دندان به لبخند تان جذابیت ببخشید. برای رسیدن به هر کدام از انواع طرح لبخند های اعم از هالیوودی و جذاب  نیاز به انجام تغییراتی هم چون فرم  لثه، اندازه و طول دندان ها حتی فواصل بین آن ها هستید.

به نقل ازدکتر پیتر داوسون: هدف ازانجام آن ایجاد یک سیستم دندانی آرام و پایدار است، جایی که دندان ها، بافت ها، عضلات، ساختارهای اسکلتی و مفاصل همه با هم هماهنگ عمل کنند.  بسیار مهم است که هنگام برنامه ریزی برای زیبایی دندان ها، نمی توان طراحی لبخند را از رویکرد جامع مراقبت از بیمار جدا کرد.پس دستیابی به یک نتیجه موفقیت آمیز، مستلزم درک درستی از روابط متقابل بین کلیه ساختارهای حمایت کننده دهان، از جمله: عضلات، استخوان ها، مفاصل، بافت های لثه و انسداد آن ها است.

 

طراحی لبخند چه چیزی را می تواند اصلاح کند؟

چندین پارامتر برای زیباسازی دندان ها وجود دارد که دندانپزشک زیبایی با استفاده از طراحی لبخند می تواند آن ها را اصلاح کند. این موارد در همان هنگام ویزیت اولیه شما برای ایجاد لبخند به دندانپزشک مورد بحث قرار می گیرند. در زیر برخی از شکایات رایج لبخند وجود دارد.

۱. دندان های کج

دندان های صاف و صحیح به طور مناسب در لبخند تأثیر دارند. اما در مورد همه این گونه صدق نمی کند. اکثر افراد دندان هایی ناهموار دارند که می تواند دلیل بر عدم اعتماد به نفس و باعث خجالت شان باشد. چرا که دندان هایی که به صورت پیچ خورده و  نامنظم روی هم قرار گرفته و شلوغ هستند معمولاً به عنوان دندان های کج شناخته می شوند. در بیشتر موارد، دندان های جلویی بیشترین میزان تأثیرگذاری را دارند. در حالی که آن ها می توانند به درستی مرتب شوند با روش های هم چون؛ بریس (نامرئی یا معمولی) صاف کرد. حتی برای  دسترسی نتیجه سریع تر، دندانپزشک ممکن است روکش های پرسلن را نیز پیشنهاد کند.

۲. دندان های شکسته یا خرد شده

بسته به میزان آسیب و صلاحدید پزشک، می توان آن ها را با استفاده از گزینه های درمانی مانند: تاج های چینی، باندینگ، روکش های چینی و سایر موارد ترمیم کرد.

۳. دندان های از دست رفته

از دست دادن دندان بدترین شکل ناقص بودن لبخند است. ممکن است به دلیل سهل انگاری یا حوادث بهداشت دهان و دندان ایجاد شود. فضاهای از دست رفته در قوس را می توان با استفاده از کاشت دندان یا پل اصلاح کرد.

۴. تراز و فاصله

فضای بین دندان بعضی از افراد زیاد است. این شکاف ها جدا از ناخوشایند بودن، به مشکلات عملکردی نیز منجر می شوند. با استفاده از روکش، تکنیک های اتصال رزین کامپوزیت و بریس های نامرئی می توان شکاف ها را اصلاح کرد.

عکس طرح لبخند

 اصلاح -طرح -لبخند -در -تهران
نمونه ای از اصلاح طرح لبخند که توسط دکتر فرخ نژاد انجام شده است.

[button link=”https://drfarokhnejad.com/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7/” newwindow=”yes”] برای دیدن نمونه کار های بیشتر کلیک کنید.[/button]

اصلاح طرح لبخند برای چه افرادی لازم است؟

همانگونه که گفته شد اصلاح طرح لبخند علاوه بر فواید درمانی، در زیبایی چهره افراد نیز تاثیرگذار بوده و از این رو تمامی افراد می توانند از این شیوه بهره گیرند اما استفاده از این روش برای برخی از افراد ضروری است ازجمله:

  • افرادی که دارای دندان هایی با فاصله زیاد هستند خصوصا در دندان های جلویی
  • افرادی که دارای دندان های نامرتب و کج هستند.
  • افرادی که به طور مادرزادی برخی دندان ها را ندارند.
  • افرادی که به دلایل مختلف برخی دندان های خود را از دست داده اند.
  • افرادی که دندان های مرتب و سالمی دارند اما در برخی از دندان هایشان دچار لب پریدگی شده اند.
  • افرادی که دندان های زرد رنگ و یا سفید مایل به زرد دارند.

شیوه اصلاح طرح لبخند

برخی از گزینه هایی که دندانپزشک در نظر خواهد گرفت این است که برای دندان ها کار می کند تا لبخند را یکنواخت و ظاهر متقارن تری ایجاد کنند. دندانپزشک ممکن است تاج های قدیمی را که در آن فلز زیر آن به دلیل تغییر لثه در معرض آن قرار گرفته است، تاج های پرسلان نوع جدید را که در زیر فلز وجود ندارد جایگزین کند.

در بیشتر موارد، دندانپزشکان نمونه ای از دندان های بیمار برداشت می کنند و مجموعه ای از مدل های مطالعه را ایجاد می کنند. بعداً تغییرات روی مدل های موجود در موم درست می کند. پس از اتمام مدل ها، آن ها با بیماران ارزیابی می شوند و درباره تغییرات حاصل بحث می کنند تا تعیین شود آیا اهداف ما برآورده می شوند.

به منظور تغییر کانتور یا سایه دندان ها، دندانپزشک ممکن است روکش های چینی را پیشنهاد دهد از این طریق می توانید نتیجه دلخواه خود را بدست آورید. پس از آن، دندانپزشک به خط لثه نگاه می کند و بررسی می کند که آیا برای ایجاد ظاهر متقارن متعادل نیاز به تغییراتی دارد.

اگر هر یک از دندان ها خراب شده باشد یا مجبور به برداشتن آن شود، دندانپزشک ایمپلنت را پیشنهاد می کند. انتخاب روش کاشت دندان انتخاب بهتری برای سلامت دندان های آینده است. ماندگاری آن ها نسبت به سایر گزینه های درمانی بسیار طولانی است.

یک طرح درمانی زیبایی از چندین روش ترمیم تشکیل شده است. در زیر لیستی از مواردی که دندانپزشک برای شکل دادن، مجسمه سازی و جلوه و زیبایی بیشتر لبخند شما انجام می دهد، آورده شده است.

اقبال بسیار نسبت به این روش طی سال های گذشته، کمک بسیاری در تنوع شیوه های اصلاح طرح لبخند کرده است. به طور کلی روش های درمانی و زیبایی در حوزه اصلاح طرح لبخند شامل موارد ذیل می گردد:

بهترین-دکتر-برای-اصلا-طرح-لبخند
مراحل ایجاد طرح لبخند
لمبنت-دندان-در-تهران
نمونه ای از لمینیت دندان توسط دکتر فرزانه فرخ نژاد انجام شده است.

۱- لمینیت دندان

لمینیت دندان (لمینیت پرسلن که به ونیرهای پرسلین معروف هستند) پوسته ای نازک است که بر اساس نیاز فرد توسط مواد رنگ دندان طراحی می شود. این پوسته ها به منظور تغییر رنگ ، شکل ، اندازه یا طول آنها و بهبود ظاهر به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند.

ورقه ورقه پرسلن ساخته شده از لایه های مختلف ظریف چینی که با مینای دندان طبیعی و لایه چسبناک جایگزین می شوند. برخلاف تصورات عمومی، برای ساخت لمینیت پرسلن، نیازی به تراشیدن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک خاص، فقط برخی از نیازهای آماده سازی برای تعبیه لمینیت ها بدون آسیب رساندن به دندان های طبیعی محدود می شود.

علاوه بر جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینیت نیز مهم است و اتصال صحیح و قوی دندان های طبیعی و لمینیت پرسلن ضروری است. دندانپزشک پس از نصب از رزین هایی استفاده می کند که تا زمانی که لمینیت با چشمک زدن اشعه مخصوص قوی شود ، به نور حساس هستند.

لمینیت یا پرسلاین دندان به عنوان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند شناخته می شود. لمینیت دندان خود شامل انواع متفاوتی بوده که بسته به ویژگی های هر فرد مورد استفاده قرار می گیرد. درصورتی که فاصله دندان های شما زیاد است و همچنین دندان های نامرتبی دارید، بهره گیری از شیوه لمینیت برای شما مناسب است.

بر این اساس روکش های لمینیت که شامل لایه هایی نازک از جنس های مختلف می گردد به کمک قالب هایی که از دندان شما در لابراتوار ساخته شده، بر روی دندان شما قرار گرفته و به اصلاح طرح لبخند شما کمک بسیاری می کند.

انواع مختلف لمینیت شامل لمینیت کامپوزیت، سرامیکی و ای مکس می گردد. شیوه لمینیت ای مکس به عنوان جدید ترین روش لمینیت شناخته شده که در آن، تراش دندان به حداقل می رسد. هم چنین قیمت لمینیت نیز بسته به جنس مواد مورد استفاده متغیر خواهد بود.

فوائد استفاده از لمینیت دنان آن است که برای همه مانند: دندان های اصلی او و به صورت جداگانه ساخته شده است، بنابراین تشخیص تفاوت بین دندان لمینیت و دندان طبیعی بسیار دشوار است. لمینیت ها برخلاف دندان های طبیعی، در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند زیرا از مواد پیشرفته برای ساخت آن ها استفاده می شود. هم چنین لمینیت ها می توانند برای تیرگی بیشتر دندان ها که در برابر سایر فرآیند های سفید کننده مقاوم هستند، سفید شدن را انجام دهند.

همانطور که به مزایا استفاده از آن اشاره کردیم به معایب آن نیز باید بپردازیم که می توان گفت: ساخت لمینیت پرسلن زمان بر است و حداقل برای یک هفته نصب لمینیت را به تأخیر می اندازد. با وجود ثبات بالا، ورقه ها ممکن است شکننده باشند. لمینیت نباید تحت فشار قرار گیرد، حتی با دندان های طبیعی نیز نباید این کار را انجام دهند. به عنوان مثال: شما باید از جویدن ناخن، یخ خوردن یا باز کردن درب بطری های آشامیدنی با دندان های لامینت شده خود جلوگیری کنید.

روند ساخت لمینیت دندان از مراحل مختلفی تشکیل شده است:

مرحله اول: در یک جلسه مراحل آماده سازی مورد نیاز بر روی دندان ها با دقت بالا انجام می شود که با دقت میلی متر اندازه گیری می شود.

مرحله دوم: در همان جلسه دندانپزشک از هر دو دندان فک شما (حتی برای انجام لمینیت فقط برای دندان های یک فک) یک مدل می سازد. بقیه مراحل حدود یک هفته بعد به جلسه دیگر موکول می شود. در همین حال، مدل ها به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شوند، لمینیت ها به صورت پوسته ظریف ظروف ساخته می شوند و در کوره یا خراش روی بلوک چینی قرار می گیرند تا زیباترین، براق ترین و شفاف ترین و شبیه مینای دندان باشند. در جلسه دوم، لمینیت ها روی دندان ها قرار می گیرند و با چسباندن بسیار قوی روی سطح دندان با رزین سومان متصل می شوند. در صورت نصب صحیح در تمام مراحل، لمینیت ها با دندان ها یک پارچه هستند، شکاف یا نابرابری وجود ندارد و می توانید از نخ برای تمیز کردن به عنوان دندان های طبیعی استفاده کنید. بدیهی است که برای ایجاد چهره طبیعی و محافظت از سلامت لایه، دقت دندانپزشکی و همکاری آزمایشگاه متخصص ضروری است و هم چنین استفاده صحیح از مواد مناسب بسیار موثر و شایسته است.

کامپوزیت-دندان-در-تهران
نمونه ای از کامپوزیت دندان

۲- کامپوزیت دندان

کامپوزیت های دندانی امروزه در کلینیک های دندانپزشکی متداول ترین ماده ای هستند که عمدتا برای بازسازی زیبایی قدامی و هم چنین برای پر کردن دندان های خلفی استفاده می شوند. به منظور انطباق با نیازهای خاص هر بیمار، انواع مختلفی از کامپوزیت ها با ویژگی ها و شیوه های استفاده متفاوت در بازار ظاهر شده اند و گاهی اوقات می توان انتخاب مناسب ترین کامپوزیت دندانپزشکی را برای هر مورد بالینی کمی گیج کننده دانست.

یکی از انواع کامپوزیت ها سرامیکی است، برای ترمیم های دندانی از این نوع استفاده می شود که در آن نتیجه زیبایی با پایان بسیار طبیعی مهم است. اصلی ترین مزیت کامپوزیت های زیبایی این است که می توان آن ها را براق کرد و درخشندگی بالا را برای مدت طولانی حفظ کرد، به همین دلیل در دندانپزشکی برای ترمیم های زیبایی قدامی مناسب ترین هستند. این کامپوزیت ها امکان تغییر در رنگ، شکل و اندازه قطعه دندان را بدون نیاز به کنده کاری فراهم می کنند.

همان گونه که پیشتر ذکر شد کامپوزیت، نوعی از لمینیت دندان است با این تفاوت که در این روش، تراش دندان کمتر از روش لمینیت است، در عین حال عمر و استحکام این روش نیز نسبت به لمینیت کمتر است.

بهره گیری از این روش برخلاف روش لمینیت، نیاز به قالب نداشته و صرفا در یک جلسه می توان کامپوزیت را انجام داد.

قیمت اصلاح طرح لبخند به کمک کامپوزیت نیز بسته به نوع دندان، میزان اصلاحات و هم چنین تخصص و مهارت پزشک متفاوت خواهد بود.

بریج- دندان- در -تهران
نمونه ای از بریج دندان ها

۳- بریج دندان

از دست دادن دندان جالب نیست و پر کردن این خلا برای سلامت دهان و دندان مهم است. امروزه راه حل های مختلفی برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارد که یکی از بهترین آن ها بریج دندان نام دارد.

بریج های دندان برای پر کردن فواصل بین دندان ها استفاده می شوند. به طور کلی بریج های همان دندان های نمادینی هستند که از هر دو طرف به روکش دندان ها وصل می شود بدین ترتیب دندان های طرفین باید آمادگی های لازمه جهت چسبیدن بریج به آن ها پیدا کنند. این روش درمانی برای آن دسته از افرادی که فضا های خالی بین دندانی دارند بسیار موثر است.

بریج دندانی با مواد مختلف و اتمام کارهایی ارائه می شوند. در اینجا نگاهی گذرا به مزایا و معایب هر یک می اندازیم:

فلز
آلیاژهای فلزی معمولاً ارزانترین گزینه هستند، اما این ضرر آشکار را دارند که به هیچ وجه شبیه دندان های طبیعی نیستند. اگر هنگام لبخند نگهدارنده و پانتیک بیش از حد قابل مشاهده نباشد، یک پل دندانی فلزی می تواند انتخاب خوبی باشد.

سرامیک
پل های چینی، سرامیکی و زیرکونیوم، اگر خوب ساخته شوند دقیقاً شبیه دندان های طبیعی هستند. بنابراین آن ها مواد ترجیحی برای بریج دندان جلو هستند. با این حال، به دلیل مواد و کار آزمایشگاهی هزینه بسیار بالاتری دارند. بریج های سرامیکی هنگام معرفی اولیه از عدم دوام رنج می بردند. اما به لطف فناوری مدرن و موادی که در دندانپزشکی استفاده می شود، بسیار قوی تر شده اند. پل و تاج یک پل دندانه دار و یک تاج ساخته شده از سرامیک و فلز راه حلی که بین هزینه و ظاهر تعادل برقرار می کند.

 

 ارتودنسی- دندان -در- تهران
نمونه ای از ارتودنسی دندان ها

۴- ارتودنسی دندان

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که با موقعیت نامناسب دندان ها سروکار دارد. یک فرد ممکن است دچار بایت لایت، زیر گزش، ازدحام بیش از حد دندان ها، کج شدن دندان ها یا عدم تغییر جهت فک شود که می تواند باعث مشکلات غذا خوردن یا گفتار شود. در چنین مواردی، درمان های ارتودنسی توصیه می شود تا به آرامی موقعیت دندان ها تغییر کند تا صاف و یک دست تر شوند. در صورتی که فرد بخواهد لبخند بهتری داشته باشد می توان از ارتودنسی برای اهداف زیبایی نیز استفاده کرد. ممکن است فردی با بدشکلی متولد شود، یا ممکن است با گذشت زمان از طریق آسیب یا عاداتی مانند مکیدن انگشت شست در کودکی به آن دست یابد. هر مشکلی که باشد ممکن است فوراً درمان شود. مال اکلوژن یا یک “نیش بد” می تواند در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات بهداشت دهان و دندان شود.

ارتودنسی از این جهت مهم است که دندان های نامرتب یا موقعیت نامناسب منجر به خطر پوسیدگی دندان و التهاب لثه می شود. نیش نامناسب می تواند دندان را سخت تر کند و یا کشیدن دندان باعث دردناک تر شدن آن می شود و منجر به عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در آن مناطق خاص می شود که می تواند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر بگذارد.

ارتودنسی یک روش درمانی موثر است که می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • فاصله بین دندان ها را ببندید.
    اطمینان حاصل کنید که دندان ها و فک شما به درستی تراز شده اند.
    دندان های کج را صاف کنید.
    عملکرد دهان و دندان (مانند غذا خوردن یا گفتار) را بهبود ببخشید.
    لقمه های نامناسب را اصلاح کنید.
روکش -دندان-در-تهران
نمونه ای از روکش دندان

۵- روکش دندان

روکش های دندان پوسته های نازک و سفارشی است که دندانپزشکان می توانند در جلوی دندان قرار دهند تا ظاهر آن ها بهتر شود. روکش ها می توانند دندان های لک شده، تراش خورده و ناصاف را پنهان کنند. برای برخی از افراد، آسیب دیدن دندان ها یا تغییر رنگ آن ها می تواند بر اعتماد به نفس آن ها تأثیر بگذارد. روکش های دندانی می توانند به بهبود ظاهر دندان کمک کنند.

به طور کلی این روش برای دندان های نیش بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اما برای دندان های جلو نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در مورد هزینه در روکش دندان نیز هم چون سایر روش ها بسته به نوع دندان و تخصص پزشک متفاوت خواهد بود.

دو نوع روکش وجود دارد: پرسلن و کامپوزیت بر پایه رزین ، در ادامه بخش های زیر این گزینه ها را با جزئیات بیشتری شرح می دهد.

  1. روکش های چینی
    روکش های پرسلن یک کلاهک نازک و محکم است که دندانپزشک می تواند آن را روی قسمت های بالایی و کناری دندان قرار دهد.

برای اتصال آن ها، دندانپزشک قبل از قرار دادن آن ها، مقداری مینای دندان را از دندان خارج می کند. روکش های چینی هم رنگ دندان های طبیعی هستند، اما سفید تر شدن آن ها برای روشن شدن لبخند امکان پذیر است.

۲. روکش های کامپوزیت بر پایه رزین
روکش های کامپوزیت بر پایه رزین مشابه روکش های چینی است، اما گران قیمت آن ها کم تر است و نیاز به حذف مینای دندان کمتری دارد. گاهی اوقات، ممکن است دندانپزشک مجبور نباشد قبل از قرار دادن روکش کامپوزیت، مینا را از بین ببرد. در صورت شکسته شدن و آسیب دیدگی، روکش های کامپوزیت معمولاً راحت تر از روکش های چینی هستند.

بلچینگ -دندان-در-تهران
با بلیچینگ دندان های تان می درخشند

۶- بلیچینگ دندان

در برخی موارد پیش می آید که فرد دندان های مرتب و سالمی دارد اما زیبایی لبخند او تحت تاثیر رنگ بد دندان قرار می گیرد. در این وضعیت استفاده از بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها بهترین گزینه است.

در شیوه بلیچینگ سطح رویی دندان به کمک موادی خاص صیقل داده می شود که با جرم گیری دندان ها نیز همراه است. یکی از مزیت های این روش این است که هیچ خطری برای دندان ندارد. در زمینه قیمت نیز بسته به میزان کار و تخصص پزشک متفاوت خواهد بود. سفید شدن دندان ها توسط دندانپزشک شما می تواند دندان ها را سریع تر روشن کند. محلول سفید کننده معمولاً بسیار قوی تر از کیت های خانگی است. همچنین، ممکن است از گرما، نور یا ترکیبی از این دو برای تسریع و تشدید روند سفید شدن استفاده شود.

چشمگیرترین نتایج  دندان ها به طور کلی سه تا هشت سایه روشن تر می شوند معمولاً چندین بار در مطب ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد. برخی از دندانپزشکان از تکنیک هایی استفاده می کنند که می تواند در یک قرار ملاقات ۲ ساعته انجام شود

۷- ایمپلنت دندان

کاشت دندان ریشه دندان جایگزین است. ایمپلنت ها پایه محکمی برای دندان های جایگزین ثابت (دائمی) یا متحرک ایجاد می کنند که متناسب با دندان های طبیعی شما ساخته می شوند.

ایمپلنت یا کاشت دندان برای افرادی مناسب است که دندان های خود را از دست داده اند. در این شیوه با پرکردن جای دندان به کمک کاشت دندان، فرد لبخند زیباتری خواهد داشت. قرار دادن ایمپلنت دندان در طی جراحی برای قرار دادن ایمپلنت دندان، جراح دهان شما برشی ایجاد می کند تا لثه شما باز شود و استخوان در معرض دید قرار گیرد. در جایی که پست فلزی ایمپلنت دندان قرار داده می شود، سوراخ هایی در استخوان سوراخ می شوند. از آنجا که این پست به عنوان ریشه دندان عمل می کند، در عمق استخوان کاشته می شود. از مزایا استفاده از این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود ظاهر دندان ها، ایمپلنت های دندان مانند: دندان های خود شما هستند و احساس می شوند. و از آنجا که برای جوش خوردن استخوان طراحی شده اند، دائمی می شوند.
هم چنین موجب گفتار بهبود یافته، کاشت دندان به شما امکان می دهد بدون نگرانی از لغزش دندان صحبت کنید. باید توجه داشته باشید که پزشک شما بسته به نوع و ویژگی های دندان شما می تواند بهترین گزینه را برای داشتن لبخندی زیبا برای شما برگزیند.

دکتر فرخ نژاد در حین انجام چکاپ ایمپلنت دندان
چکاپ ایمپلنت دندان توسط دکتر فرزانه فرخ نژاد

مزایای اصلاح طرح لبخند

مزایای متفاوتی را می توان برای اصلاح طرح لبخند در نظر گرفت از جمله:

  • دیگر هیچ ترک یا دندان از دست رفته و سایر بیماری های دندان وجود ندارد.
  • بهبود سلامت دهان و دندان
  • دیگر آگاهانه لبخند تان را سرکوب نمی کنید.
  • بهبود در روند گفتار و جویدن
  • رسیدگی و سالم نگه داشتن دندان ها از طریق مراقبت های لازم
  • جوان تر شدن چهره فرد
  • افزایش اعتماد به نفس فرد در روابط اجتماعی
  • کمک به افزایش طول عمر دندان ها
مزایای-اصلا-طرح-لبخند-در- تهران
اصلاح طرح لبخند مزیت های را به همراه دارد.

سوالات متداول

پروسه طراحی لبخند چه مدت طول می کشد؟

تغییر شکل لبخند بسته به هر فرد ممکن است سه هفته تا چند ماه طول بکشد. اگر دندان ها و لثه ها سالم باشند، معمولاٌ حدود سه تا چهار هفته زمان لازم است.
هم چنین اگر بیماربه لیفت لثه نیاز داشته باشد، باید صبر کند تا لثه بهبود یابد. این ممکن است حدود هشت تا ده هفته طول بکشد تا کار بر روی طراحی لبخند آغاز شود.

چنانچه در حال انجام عمل کاشت دندان هستید، حدوداً ۶ ماه طول می کشد تا ایمپلنت ها در استخوان ادغام شوند.

هنگام ایجاد لبخند چه انتظاری باید داشته باشم؟

در طول درمان لبخند یا مشاوره، مهم است که در مورد انتظارات در مورد ظاهر لبخند جدید واقع بین باشید. اگر پرونده پزشکی کمی پیچیده باشد، ممکن است زمان بیشتری و در چندین مرحله طول بکشد. قبل ازانجام آن، اطمینان حاصل کنید که شما و دندانپزشک با نتایج مورد انتظار موافقت می کنید.

حتی می توانید در برخی از دندانپزشکی های با استفاده از تجهیزات پیشرفته تری مانند: نرم افزار تصویربرداری رایانه ای که را دارند تصاویر لبخند تحول یافته را مشاهده کنید. این کار ممکن است به شما کمک کند تا درک کنید که لبخند جدید شما چگونه است.

[box] بیشتر بخوانید : جراحی زیبایی لثه[/box]

چگونه می توان تشخیص داد به انجام اصلاح طرح لبخند نیاز داریم؟

برای کمک به این موضوع، ما یک چک لیست لبخند در زیر ترتیب داده ایم، لطفاً هنگام پاسخ دادن به این سوالات، به آینه نگاه کنید.

  1. آیا تغییر رنگی روی دندان های تان مشاهده می کنید؟
  2. آیا فاصله ای بین دندان های تان وجود دارد؟
  3. آیا دندان های شما کج، خرد یا شکسته است؟
  4. آیا دندان از دست رفته ای دارید؟
  5. فکر می کنید دندان های شما خیلی بلند است یا خیلی کوتاه؟
  6. آیا از شکل، اندازه و موقعیت دندان های خود راضی هستید؟
  7. آیا لثه های شما سالم به نظر می رسند؟ آیا رنگ آن ها صورتی است؟
    پاسخ های شما نشان می دهد، لبخند شما نیاز به تغییراتی دارد، وقت آن است که به یک دندانپزشک زیبایی ماهر مراجعه کنید.

 

اصلاح طرح لبخند چه مدت دوام دارد؟

یکی از سوالات بسیار مهمی است که باید قبل از انتخاب طراحی لبخند به آن فکر کنید. وقتی صحبت از طول عمر می شود، به دو چیز اصلی می رسیم که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم:

  • کیفیت: ارائه کیفیت بالا با بهترین نتیجه ممکن، نیاز به تجربه دقیق، مهارت و توجه به جزئیات دارد. به عنوان مثال: در هنگام انجام هر رویه، اگر تمام مراحل به درستی طی شود و در نهایت با سرعت به پایان برسد، ممکن است محلول به اندازه کافی دوام نیاورد.
  • عادات: توصیه می شود برای محافظت از دندان در برابر فرسودگی از محافظ های نصب شده مخصوص استفاده کنید. اگر عادت دارید دندان های خود را خرد کنید، بسیار مهم است. جدا از آن، بهتر است از خوردن غذاهای ترد خشن و گاز گرفتن اجسام سخت خودداری کنید. توجه به بهداشت دهان و دندان برای حفظ لبخند زیبایی که پس از اصلاح داشته اید بسیار مهم است.

ذکر یک نکته الزامیست: همه چیز دارای زمان انقضا خاصی است. در صورت حفظ صحیح سلامت دهان و دندان، طرح لبخند جدید تان طولانی می شود. اگر می خواهید نتایج دائمی باشد، باید برای معاینه منظم به دندانپزشک مراجعه کنید و بهداشت دهان و دندان را به طور مناسب حفظ کنید.

برای ترمیم فاصله بین دندان های جلو چه باید کرد؟

روش های مختلفی برای اصلاح آن وجود دارد. برخی از آن ها شامل ارتودنسی از جنس نامرئی یا مرئی، باندینگ، تاج و روکش های چینی است. برای درمان مناسب با دندانپزشک خود صحبت کنید.

چه آمادگی های برای روکش دندان نیاز است؟

روکش پرسلن برخلاف تاج ها به آماده سازی دندان نیاز ندارد. فقط یک لایه نازک (از .۵ – .۸ میلی متر) برداشته می شود تا فضای کافی برای روکش ها وجود داشته باشد. این برداشتن مینای دندان کوچک به ایجاد لبخند طبیعی کمک می کند بدون این که دندان ها حجیم به نظر برسند.

 آیا می توان بدون قرار دادن بریس هنوز لبخند زیبایی داشته باشم؟

اگر طرفدار بریس نیستید گزینه هایی برای انتخاب وجود دارد. پیش از این گزینه دیگری نداشتیم اما اکنون روزانه از پرانتزهای شفاف و روکش هایی برای جایگزینی آن ها استفاده می شود.

 آیا افراد سیگاری می توانند تحت درمان طراحی لبخند قرار بگیرند؟

به طور کلی، این ممکن است مسئله ای نباشد. با این حال، این به نوع عمل زیبایی دندان بستگی دارد. معمولاً افراد سیگاری بیشتر در معرض خطر بیماری پریودنتال یا بیماری لثه هستند. سیگار کشیدن همچنین می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها یا بدتر شدن آن ها شود. و علاوه بر این، میزان شکست ایمپلنت نیز بالا است. بنابراین، اگر عادت سیگار کشیدن دارید پس بهتر است بعد از اصلاح لبخند از آن دوری کنید. زیرا می تواند طول عمر نتایج را کاهش دهد.

چه کسانی واجد شرایط اصلاح طرح لبخند نیستند؟

افرادی که با مشکلات دهان و دندان مختلفی روبرو هستند، از جمله دندان های خرد شده، شکسته، ترک خورده، خونریزی لثه، لکه های تیره و چسبنده ای بر روی دندان های شان دارند. با این وجود می توان گفت همه افراد برای درمان مناسب نیستند. اگر دچار مشکلات بهداشت دهان و دندان مانند ضعف استخوان ها هستید، ممکن است واجد شرایط برای درمان نباشید. بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بدانید سلامتی شما برای طراحی لبخند به اندازه کافی مناسب است یا خیر.

چگونه از اصلاح طرح لبخند خود مراقبت کنیم؟

مراقبت و حفظ نتایج بسیار مهم است زیرا به ماندگاری بیشتر کمک می کند. در ادامه به برخی از مهم ترین نکات مراقبتی آن اشاره خواهیم کرد.

عبارت اند از:

  • روزی دو بار مسواک بزنید و همینطور نخ دندان کشیدن روزانه را فراموش نکنید. البته توجه داشته باشید از مسواک نرم و مویی استفاده کنید.
  • برای نگهداری و پاکسازی به طور مرتب (چند ماه یک بار) به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • از گاز گرفتن غذاهای سفت و چسبنده خودداری کنید.
  • چنانچه به سیگار کشیدن یا مشروب خوردن اعتیاد دارید برای محافظت از سلامتی دهان و دندان خود مصرف آن ها را به مرور به حداقل برسانید.
  • از عادات غلطی مانند: جویدن ناخن، باز کردن درب بطری با دندان و سایر کار های مضر خودداری کنید.
نکات -مراقبتی-اصلاح-طرح-لبخند
برای حفظ سلامت دهان و دندان خود بکوشید

آیا اصلاح طرح لبخند عوارضی هم در پی دارد؟

در ابتدا امر می توان گفت: هیچ عارضه جانبی خاصی برای سلامتی تان وجود ندارد. با این حال، اطمینان حاصل کنید که این کار را یک متخصص معتبر انجام داده و مطمئن شوید که وی از مواد با کیفیت بالا برای طول عمر استفاده می کند. هم چنین انجام طرح اصلاح لبخند در کنار مزایای بسیار آن می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال در روش لمینیت دندان، بخشی از مینای دندان توسط پزشک برش داده می شود و همین مسئله باعث می شود استقامت دندان تا حدی کاهش یابد.

در این وضعیت اگر از مواد مناسبی در لمینیت دندان توسط پزشک متخصص استفاده نشود می تواند آسیب ها و پوسیدگی را برای دندان به همراه داشته باشد.

در شیوه ارتودنسی اگر پزشک متخصص تبحر کافی نداشته باشد ممکن است دندان ها دچار زردی و پوسیدگی شوند و از زیبایی چهره فرد کاسته شود.

در شیوه بلیچینگ که یکی از بهترین و کم خطر ترین راه های زیبا سازی و سفید کردن دندان هاست نیز اگر پزشک متبحر نباشد ممکن است به مینای دندان فرد آسیب وارد شده و عمر دندان کاهش یابد.

محرز است که اصلی ترین مولفه در کاهش عوارض اصلاح طرح دندان، یافتن بهترین پزشک متخصص در زمینه اصلاح طرح لبخند است.

[box] بیشتر بخوانید : لمینیت دندان[/box]

 

بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند در تهران

آنچه در اصلاح طرح لبخند و رسیدن به این زیبایی اهمیت دارد انتخاب بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند می‌باشد. در واقع پس از تصمیم برای اقدام به اصلاح طرح لبخند، باید پزشکی را انتخاب کرد که از هر نظر برای انجام این کار مهارت کافی را داشته باشد. اعمال پزشکی مربوط به زیبایی به دلیل اینکه بسیار در چهره فرد تاثیر گذارند باید با دقت و مهارت بالایی انجام شوند. تجربه یک پزشک مورد دیگری در اصلاح طرح لبخند می‌باشد. دندانپزشک با‌تجربه، با دقت و مهارت بالا با احاطه به عیوب لبخند و عوامل برطرف کننده آن، می‌تواند تجربه رضایت بخشی را به بیمار هدیه کند.
امروزه با وجود دندانپزشکان و کلینیک‌های تخصصی مربوط به دندان و زیبایی و تبلیغات فراوان برای ارائه و دیده شدن از سمت کلینیک‌های تخصصی اما هنوز هم انتخاب بهترین دندانپزشک برای اصلاح طرح لبخند آسان نیست.
از موارد دیگری که در انتخاب بهترین پزشک برای اصلاح طرح لبخند باید توجه داشت داشتن مدرک معتبر تحصیلی دندانپزشک و متخصص می‌باشد. اینکه دندانپزشک انتخابی شما در چه دانشگاهی و با چه کیفیتی تحصیل کرده است، داری چه گواهی نامه و تقدیرنامه ‌هایی است، چند سال سابقه کار عملی داشته است و چه دوره‌هایی را گذرانده است، بسیار حائز اهمیت است و در نتیجه نهایی کار و رضایت بیمار می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

هزینه اصلاح طرح لبخند در تهران

همانطور که در مباحث پیشین نیز بدان اشاره شد، اصلاح طرح لبخند شامل اعمالی از جمله: بلیچینگ (سفید کردن دندان)، لمینیت کردن، کاشت دندان، ارتودنسی، پر کردن فضای بین دندان ها، رفع کوتاهی و یکسان سازی دندان ها است. با توجه به این که در بسیاری از طرح های لبخندی تمامی موارد مذکور به صورت یکجا انجام نخواهند نشد و ممکن است صرفا از یک یا چند نوع روش بهره مند شوند.

لازم به ذکر است: هزینه اصلاح طرح لبخند هر فردی به فرد دیگر متفاوت است چرا که نوع و ساختار دهان و دندان افراد فرق می کنند. پس یک دندانپزشک حرفه ای و متعهد نمی تواند بدون معاینه بیمار در مورد میزان هزینه های جاری عمل اصلاح طرح لبخند عددی دقیق ارائه کند. اما می تواند به برخی از پارامتر های دخیل در برآورد هزینه ها اشاره کرد که عبارت اند از:

  • میزان تخصص، تبحر، شهرت دندانپزشک زیبایی
  • میزان کیفیت و کمیت لوازم و تجهیزات موجود در دندانپزشکی
  • موقعیت مکانی مطب دندانپزشکی
  • تعداد تکنیک های مورد استفاده در عمل
  • تعداد جلسات مراجعه
  • هزینه های مربوط به تهیه مواد مورد استفاده در عمل هم چون پر کننده های بین فواصل دندان ها

 

در پایان

باید گفت که شما با انتخاب دندانپزشک زیبایی متبحر می توانید سلامتی و زیبایی دهان و دندان تان را تضمین کنید. در غیر این صورت ممکن متحمل خسارت زیان باری شوید. پس شما با انجام این عمل می توانید لبخندی سرشار از جذابیت و آرامش را برای خود رقم بزنید.

 

 

بیشتر بخوانید :

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 71

۴ دیدگاه

    • کامپوزیت ونیر و لمینت دندان هر دو نسبت به سیگار کشیدن حساس هستند. در واقع نیکوتین موجوددر سیگار سبب از بین رفتن اتصال میان لمینت و مینای دندان شده و لمینت دندان پس از مدتی از روی دندان های فرد جدا می شوند.
      در مورد کامپوزیت ونیر هم باید بگوییم که دود سیگار به مرور زمان سبب تغییر رنگ کامپوزیت می شود. از این رو بهتر است که افراد سیگاری قبل از اصلاح طرح لبخند، سیگار کشیدن را ترک کنند.

    • به عنوان یک قاعده کلی، سن فرد باید بالای بیست سال باشد. البته سن به نوع درمان مورد نیاز نیز بستگی دارد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *