ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

همه چیز در مورد ارتودنسی نامرئی

روش درمانى ارتودنسى براى درمان انحراف دندان ها استفاده می شود. اما يكى از  مشكلات اين روش درمانى اين است كه افراد بسيارى دوست ندارند كه به مدت طولانى اين سيم هاى دست و پا گير و خشن را روى دندان هاى خود تحمل كنند.

از ارتودنسى نامرئى دندان چه می دانید؟

از آنجایى که خط لبخندى زیبا و مرتب تاثیر به سزایى در زیبایى ظاهرى دارد، همه افراد مى خواهند تا دندان هایى زیبا و مرتب داشته باشند. در حالى که برخى از افراد به طور طبیعى داراى دندان هایى مرتب و یک دست هستند، بسیارى از افراد از انحراف و کجى دندان هاى خود رنج مى برند.

روش درمانى ارتودنسى سال ها است که براى درمان انحراف دندان ها به وجود آمده است و به خوبى توانسته این مشکل را بدون عوارض و برگشت پذیرى در افراد حل کند. اما یکى از  مشکلات این روش درمانى این است که افراد بسیارى دوست ندارند که به مدت طولانى این سیم هاى دست و پا گیر و خشن را روى دندان هاى خود تحمل کنند. این عدم تمایل مى تواند به دلیل شکل ظاهرى سیم ها و یا دشوارى هاى عملکردى آن باشد.

لازم به ذکر است دندان هاى منحرف و کج گذشته از ظاهرى نامتعارف و نه چندان دلپذیر به مرور زمان بر سلامتى و بهداشت دندان نیز تاثیر مى گذارند و سبب پوسیدگى سریع تر دندان ها مى شوند.

ارتودنسى نامرئى دندان روشى جدید براى مرتب سازى دندان ها است که براى رفع این مشکلات به وجود آمده است.

اگر به دنبال درمان انحراف و کجى دندان هاى خود هستید پیشنهاد مى کنیم براى آگاهى از همه جوانب این نوع ارتودنسى و کسب اطلاعات در مورد آن تا انتهاى این مقاله با ما همراه باشید.

لمینیت دندان

 

همه چیز در مورد ارتودنسی نامرئی - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

 

ارتودنسى نامرئى دندان چگونه عمل مى کند؟ 

براى ارتودنسى نامرئى دندان از قالب هاى شفافى از جنس مواد پلاستیکى یا آکریلیکى استفاده مى شود. این قالب ها به طور سفت و محکم روى دندان ها قرار مى گیرند. اما به هنگام غذا خوردن و استفاده از مسواک و نخ دندان مى توان آنها را خارج کرد. لازم به ذکر است که براى کنترل روند بهبودى دندان، بیمار هر چند هفته یک بار قالبى جدید دریافت مى کند.

[box] بیشتر بخوانید : جراحی زیبایی لثه[/box]

 

فیلم ارتودنسی دندان

در اینجا توضیحات خانم دکتر فرزانه فرخ نژاد دندانپزشک زیبایی و متخصص ایمپلنت در تهران را در مورد ارتودنسی دندان یا کارهای زیبایی دندان را مشاهده می کنید.

 

 

 

ارتودنسى نامرئى دندان براى چه افرادى مناسب است؟ 

به طور کلى مى توان گفت که ارتودنسى نامرئى دندان براى نوجوانان و بزرگسالان مناسب تر است. چراکه صاف و مرتب کردن دندان کودکان از پیچیدگى بیشترى برخوردار است. این نوع ارتودنسى معمولا براى افرادى که انحراف و نا مرتبى دندان آنها خفیف است و داراى مشکلات جزئى هستند، مناسب تر است. بنابراین افرادى که دچار انحرافات عمیق و شدید هستند به درمان هاى پیچیده ترى نیاز دارند.

 

استفاده از ارتودنسى نامرئى دندان چه مدت زمان طول مى کشد؟  

در خصوص مدت زمان این روش درمانى باید گفت که بستگى به میزان و شدت انحراف و نامرتبى دندان بیمار دارد، بنابراین نمى توان یک مدت زمان دقیق تعیین کرد. این درحالى است که هر چقدر دندان ها دچار انحراف شدیدترى باشند، روند درمان نیز مدت زمانى بیشترى به طول مى انجامد.

بهترین دکتر ارتودنسی دندان در تهران را چگونه بشناسیم؟

اما به طور کلى مى توان گفت که درمان بین ١٠ الى ٢۴ ماه بین افراد مختلف متغیر است. همچنین نکته مثبت در این روش درمانى این است که اگر شخصی قبلا ارتودنسى دندان انجام داده باشد ولى پس از گذشت سال ها دچار کمى انحراف و تغییر شکل در دندان ها شده باشد، ارتودنسى نامرئى مى تواند طى ١٠ هفته این عارضه را درمان کند.

[box] بیشتر بخوانید :  ترمیم دندان شیری کودکان در بهترین زمان[/box]

 

چرا از ارتودنسى نامرئی استفاده مى شود؟ 

اجتناب از سیم کشى هاى فلزى و خشن تنها دلیل استفاده از ارتودنسى و قالب هاى نامرئى نیست، بلکه راحت تر بودن غذا خوردن، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در اینگونه ارتودنسى نیز مى تواند علت ترجیح آن باشد. این در حالى است که استفاده راحت و اصولى از مسواک و نخ دندان بهداشت و سلامت دندان ها را به ارمغان مى آورد.

 

همه چیز در مورد ارتودنسی نامرئی - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

 

نتیجه گیرى

با توجه به اطلاعات ذکر شده مى توان نتیجه گرفت که ارتودنسى نامرئى دندان براى نوجوانان و بزرگسالان با انحرافات خفیف دندانى مناسب تر است. این روش درمان هیچگونه عوارضى ندارد و بسیار ایمن است. از جمله مزایاى این روش مى توان به ظاهر آراسته تر آن و امکان رعایت بهداشت بالاتر به وسیله آن اشاره کرد.

به خاطر داشته باشید که قبل از تصمیم به انجام این اقدام تمامى انتظارات و اهداف خود را با بهترین دندانپزشک در میان بگذارید تا تشخیص داده شود که آیا این شیوه درمانى براى شما مناسب هست یا خیر. شما می توانید با انجام تحقیقات کافی، انتخابی آگاهانه برای گزینش دندانپزشک زیبایی داشته باشد.

 

 

قیمت ارتودنسی دندان در تهران در سال ۱۴۰۱

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 71

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارید؟

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید . کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت .