ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

همه چیز در مورد ایمپلنت all on 4

وجود روش های مختلف دندانپزشکی به ما کمک کرده است که در هر شرایط و با هر ویژگی آناتومی در صورت خود بتوانیم برای رفع مشکل دهان و دندان خود اقدام کنیم.برخی از این روش ها و تکنیک ها کاملا در میان عموم مردم شناخته شده است. در حال حاضر کمتر کسی وجود دارد که در مورد پر کردن ساده دندان و یا درمان ریشه دندان با عصب کشی آگاهی نداشته باشد. در چند دهه اخیر تکنولوژی پزشکی و دندانپزشکی رشد چشم گیری داشته است که برای روش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.ما در این مقاله سعی داریم شما را با یکی از روش های درمانی دندانپزشکی به نام ایمپلنت all on 4 آشنا کنیم. در اینجا توضیحات خانم دکتر فرزانه فرخ نژاد دندانپزشک زیبایی و متخصص ایمپلنت را مشاهده کنید.  

ایمپلنت all on 4 چیست؟

ایمپلنت all on 4 یک روش درمانی نوین در دندانپزشکی است که برای ایمپلنت دندان استفاده می شود. همان طور که از نام این نوع ایمپلنت ها مشخص است به معنای قرار گرفتن همه برای روی ۴ است. به این صورت که تمامی ایمپلنت های دندان ها بر روی ۴ ایمپلنت قرار می گیرد و دندان ها بازسازی می شوند.   همه چیز در مورد ایمپلنت all on 4 - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی  

موارد استفاده از ایمپلنت all on 4

شاید این سوال برایتان مطرح شود که چه زمانی لازم است تا از این نوع ایمپلنت استفاده شود. مزیت این ایمپلنت بر سایر روش ها در چیست و چه کسانی می توانند از این روش درمانی سود بجویند؟ برای افراد با ویژگی های زیر انجام ایمپلنت all on 4 از سوی دندانپزشک پیشنهاد می شود:

  • برای افرادی کلیه دندان های طبیعی خود را از دست داده اند.
  • افرادی که استخوان های فک به شدت در قسمت عقب و خلفی تحلیل رفته است.
  • افرادی که امکان پیوند و بازسازی استخوان وجود ندارد.

  آل آن ۴  ایمپلنت نوعی تکنیک جایگذاری دندان های مصنوعی در محل دندان های از دست رفته است که می توانیم در این روش با جایگذاری چهار ایمپلنت در استخوان فک تمامی دندان ها را روی این چهار پایه یا چهار ایمپلنت سوار کنیم. این روش هم در فک بالا و هم در فک پایین قابل اجرا است و می توانند با چهار ایمپلنت تمامی دندان ها را جایگذاری کنند.

هر آنچه که باید درباره ایمپلنت دیجیتال دندان بدانید...

گاهی ما نمی توانیم بیش از این تعداد ایمپلنت استفاده کنیم زیرا وضعیت استخوان فک فرد به نوعی است که اجاز نمی دهد در بخش های پایانی ما پایه ایمپلنت داشته باشیم.

در مواردی در فک بالا به دلیل این که استخوان فک به کانال های سینوس نزدیک است و در فک پایین استخوان فک به رشته عصبی نزدیک است بنابراین تنها روشی که می توان با آن دندان های مصنوعی را جایگذاری کنیم آل آن ۴ می باشد.  

روش انجام ایمپلنت all on 4

زمانی که بیمار دچار تحلیل استخوان های فکی چه در فک بالا و چه در فک پایین قرار دارد می توان از این روش استفاده کرد. به علت اینکه در نواحی جلویی فکیین استخوان بیشتری وجود دارد و ما در قسمت های عقبی و خلفی فک محدودیت های آناتومیک داریم، ۴ ایمپلنت در قسمت جلویی و قدامی فک بالا و فک پایین قرار می گیرد. وقتی استخوان فک تحلیل می رود ما به کانال عصبی دندانی نزدیک می شویم. در فک بالا در قسمت های عقب وقتی استخوان فک تحلیل می رود ما به سینوس های صورت نزدیک می شویم. گاهی به هیچ عنوان راهی وجود ندارد مگر اینکه پیوند استخوان انجام دهیم. پیوند استخوان در افرادی که سالمند هستند به سختی پاسخ می دهد. در نتیجه استفاده از روش all on 4 ایمپلنت بهترین گزینه برای درمان است. پس از ایمپلنت ۴ واحد و سپس قرار دادن دندان دیگر در این ۴ واحد ایمپلنت تمام دندان ها را بازسازی می کنیم. با این کار می توان ۱۲ عدد دندان در فک بالا و ۱۲ عدد دندان در فک پایین یا ۱۰ عدد دندان در فک بالا و ۱۰ عدد دندان در فک پایین برای بیمار بازسازی کرد.  

مزایا استفاده از روش ایمپلنت all on 4

استفاده از این روش مزایا قابل توجهی دارد که بیماران را برای استفاده از این روش درمانی ترغیب می کند. ما در انیجا به مهمترین مزایا این روش درمانی اشاره می کنیم:

  • بهترین روش درمانی برای بیماران با تحلیل استخوانی شدید در ناحیه فک
  • در این روش تمام وظایف عملکردی دندان مانند جویدن و صحبت کردن به صورت کامل انجام می شود.
  • هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با روش های دیگر. در این روش تنها هزینه ۴ واحد ایمپلنت پرداخته می شود و تمام دندان ها بازسازی می شود. یک روش درمانی مقرون به صرفه می باشد.
تکنیکی موثر به نام ایمپلنت اوردنچر

  همه چیز در مورد ایمپلنت all on 4 - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی  

مراقبت های بعد از ایمپلنت All on 4 دندان

انجام ایمپلنت all on 4 نیازمند رعایت نکاتی است که لازم است حتما رعایت شود. رعایت مراقبت های بعد از ایمپلنت موجب می شود تا طول عمر این ایمپلنت ها افزایش یابد و عوارض جانبی در پی نداشته باشد. رعایت نکات بهداشتی و استفاده از مسواک و نخ دندان بیش از پیش اهمیت دارد. بعد از انجام ایمپلنت لازم است تا به صورت مرتب به دندانپزشک و متخصص ایمپلنت مراجعه کنید و وضعیت دندان های خود را بررسی کنید. در این چکاپ ها مشکلات دهان و دندان شما در صورت بروز مشخص می شود و شما می توانید برای درمان اقدام کنید.  

هزینه ی آل آن ۴ ایمپلنت چقدر است؟

واقعیتی که وجود دارد این است که هزینه های درمانی در این زمینه به موارد و معیارهای زیادی بستگی دارند. از جمله آن ها:

  • کیفیت مواد مصرفی
  • میزان تخصص پزشک
  • تعداد واحد هایی که باید دندان ها ایمپلنت شوند

این دو مورد از مهم ترین مسائلی هستند که می توانند باعث تغییرات هزینه ها شوند.

از سوی دیگر نیز افراد گاها با مشکلات زمینه ای در بخش لثه ها و دندان ها مراجعه می کنند که ابتدائا آن ها باید برطرف شوند و در نهایت روند کاشت آل آن ۴ آغاز شود.  

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی داریم شما را با یکی از روش های درمانی دندانپزشکی به نام ایمپلنت all on 4 آشنا کنیم. در اینجا توضیحات خانم دکتر فرزانه فرخ نژاد دندانپزشک زیبایی و متخصص ایمپلنت را مشاهده کنید. برای انجام خدمات دندانپزشکی خود به بهترین دندانپزشک در تهران مراجعه کنید. برای انجام خدمات ایمپلنت حتما به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید که دانش و آگاهی کامل از این امر را دارد. برای آگاهی از دانش پزسکی لازم است تا اطلاعات و اخبار پزشکی را دنبال کنید تا با اطلاعات کامل در زمینه درمان مشکلات خود قدم بردارید.برای بسیاری از مشکلات دهان و دندان که شاید در یک دهه گذشته روش درمانی مناسبی وجود نداشته است، درمان های بسیار قابل قبول و رضایت بخشی جایگزین شده است. که شما با مشورت با دندانپزشک خود می توانید از آن ها آگاه شوید.

 

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 71

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارید؟

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید . کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت .