معیارهای طبقه بندی بیماری های لثه ای

طبقه بندی بیماری هایی که لثه را تحت تأثیر قرار میدهند، نیازمند ارزیابی علائم و نشانه های بیمار، سابقه ی پزشکی و دندانی بیمار، معاینه کلینیکی که شامل وسعت، نحوه ی انتشار، مدت و تشریح فیزیکی ضایعه ی متأثر کننده لثه، میزان اتصالات کلینیکی یا نسبی است و رادیو گرافی ها می باشد. ویژگی های عمومی بیماریهای لثه ای شامل:

علائم کلینیکی التهاب، علائم…

علائم کلینیکی التهاب، علائم محدود شده به لثه، قابلیت برگشت پذیری بیماری با حذف اتیولوژی، وجود باکتری های فراوان در پلاک برای آغاز و / یا بدتر شدن ضایعه، و نقش احتمالی آن به عنوان پیشرو در از دست رفتن اتصالات (چسبندگی) اطراف دندان ها می باشد.
علائم کلینیکی التهاب لثه ای شامل: افزایش حجم کانتورهای لثه ای به دلیل ادم یا فیروز، تغییر رنگ به قرمز و / یا ته رنگ قرمز – آبی، درجه حرارت سالکولار افزایش یافته، خونریزی حین پروبینگ و افزایش اگزودای لثه ای می باشد. علائم کلینک التهاب لثه ای که نشان دهنده ی بیمای لثه ای است باید مرتبط با سطح اتصالات (چسبندگی) باثبات (بدون تغییر) در پریودنشیومی بدون از دست رفتن اتصالات یا استخوان آلوئول باشد یا اگر پریودنشيوم کاهش یافته می باشد تغییری در میزان اتصالات آن دید نشود.

طبقه بندی بیماری های لثه بستگی دارد به وجود پلاک دندانی و فاکتورهایی که وضعیت التهابی لثه را تغییر می دهند. فاکتورهای موضعی و سیستمیک می توانند ژنژیویت القا شده توسط پلاک را تغییر بدهند. فاکتورهای موضعی عبارتند از: فاکتورهای آناتومیک دندان ترمیم های دندان و اپلاینس ها ، شکستگی های ریشه ، تحلیل های سرویکالی ریشه ، (۱۹۹۹Blieden)، در حالی که فاکتورهای سیستمیک عبارتند از: سیستم اندوکرین، بیماری های هماتولوژیک، داروها، یا سوء تغذیه (۱۹۹۹ Mariotti).

گروه خبر: پیوند لثه

نويسنده: مدیر سایت