ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه (۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰)

جستجو کردن

از لمینیت سرامیکی چه می دانید؟

لبخند شما در زیبایی و جذابیت صورت شما نقش بسزایی دارد. داشتن دندان های سفیدی و مرواریدی با استفاده از لمینیت دندان امکان پذیر است. اگر لمینیت سرامیکی دندان برایتان گران است لازم است بدانید که ...

لبخند شما یکی از موثرترین عوامل در افزایش جذابیت و زیبایی چهره شماست. حالا تصور کنید هنگام لبخند زدن فردی زیبا، با دندان ها نامرتب یا بد رنگ مواجه شوید. به طور قطع به صورت چشم گیری از زیبایی فرد کاسته می شود. در زمان های گذشته برای داشتن لبخندی زیبا باید آنقدر خوش شانس بودید که از نظر بیولوژیکی این زیبایی را به ارث می بردید. اما در حال حاضر اگر آنقدر خوش شانس نیستید تا دندان هایی زیبا و مرتب و خوش رنگ داشته باشید می توانید با استفاده از تکنیک های روز دنیا اقدام به برطرف کردن مشکلات دندانی خود کنید.

یکی از این تکنیک ها، برطرف کردن بد رنگی و نامرتبی دندان با استفاده از لمینیت سرامیکی است. ما در این مقاله سعی داریم آگاهی مختصری در مورد  به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

از لمینیت سرامیکی چه می دانید؟ - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

 

لمینیت چیست؟

لمینیت دندان به دو قسمت تقسیم می شود: لمینیت های سرامیکی و لمینیت های کامپوزیتی

 

تفاوت لمینیت های سرامیکی و لمینیت های کامپوزیتی

همانطور که از اسم آن پیداست لمنیت های کامپوزیتی به وسیله ماده کامپوزیت انجام می شود. کامپوزیت ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند مانند: کامپوزیت های نانوسرامیکی، کامپوزیت های میکروفی، کامپوزیت های مایکروهایفی و ..

 

[box] بیشتر بخوانید :  همه چیز در مورد ارتودنسی نامرئی[/box]

 

چه مواقعی لازم است تا از کامپوزیت ها استفاده کنیم

کامپوزیت موادی است که در دندانپزشکی نوین بسیار شناخته شده است و مورد استفاده قرار می گیرد. حتی برای بخش درمانی خدمات دندانپزشکی مانند پر کردن پوسیدگی های دندان از کامپوزیت استفاده می شود و دندان ها با مواد همرنگ پر می شوند.

کامپوزیت ها دارای رنگ های مختلفی هستند که می توانیم با توجه به رنگ دندان های مراجع رنگ مناسب را انتخاب کنیم که بیشترین هماهنگی را با دندان فرد داشته باشد.

مراقبت های بعد از ارتودنسی

علاوه بر جنبه درمانی می توان از کامپوزیت ها برای اصلاح رنگ دندان ها و برطرف کردن بهم ریختگی بسیار کم دندان استفاده کرد و طرح لبخند جذابی را به مراجع هدیه داد.

کامپوزیت هایی که امروزه وارد خدمات دندانپزشکی شده اند دارای کیفیت بسیار بالایی هستند که حتی قابلیت پالیش کشی برای چندین بار را دارند و می توان براقیت و زیبایی آن را افزایش داد. در کامپوزیت های جدید مشکلاتی که کامپوزیت های قدیمی داشتند به کلی برطرف شده است.

لمینیت سرامیکی

در مقابل کامپوزیت ها لمینیت های سرامیکی وجود دارند. خود سرامیکی ها دارای انواع مختلفی هستند مانند:

  1. سرامیک های فلد اسپاتیک: از ویژگی ها و خصوصیات سرامیک های فلداسپاتیک این است که بسیار در ضخامت های نازک قابل استفاده هستند. ساختار طبیعی دندان بسیار نزدیک است و بسیار طبیعی جلوه می کنند و خیلی براق هستند. اما یکی از نکات منفی این نوع لمینیت های سرامیکی می توان به شکننده بودن آن ها اشاره کرد.
  2. سرامیک های ای مکس: در این نوع لمینیت های سرامیکی نیاز است تا فرد دارای یک بیس و پایه ای از دندان باشد تا لمینیت سرامیکی روی آن قرار بگیرد. سرامیک های ای مکس ضخامتی کمی بیشتر از لمینیت های فلداسپاتیک دارند ولی در مقایسه با آن ها بسیار مقاوم تر هستند. و به راحتی شکسته نمی شوند. در حال حاضر بسیاری از نواقص گذشته لمینیت های ای مکس اصلاح شده است و به راحتی می توان طرح لبخند را ایجاد کرد و بهم ریختگی یا بد رنگی دندان را برطرف کرد.

از لمینیت سرامیکی چه می دانید؟ - دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

 

فیلم لمینیت سرامیکی دندان 

در اینجا فیلم انجام لمینیت سرامیکی دندان بر روی مراجع را توسط دکتر فرزانه فرخ نژاد دندانپزشک زیبایی و متخصص ایمپلنت در تهران مشاهده می کنید.

 

 

مقایسه کامپوزیت و سرامیک ها

ما در اینجا قصد داریم تفاوت های بین کامپوزیت دندان و لمینیت سرامیکی را برای شما برشماریم. برای مقایسه کلی بین کامپوزیت و سرامیک می توان گفت:

لمینیت های سرامیکی خیلی زیباتر و مقاوم تر هستند. و البته گرانتر. کامپوزیت یک مواد ارزان قیمت در دندانپزشکی است و در مقایسه با لمینیت هزینه کمتری دارد. لمینیت سرامیک باید توسط لابراتوار ساخته شود و برای ساخته شدن نیازمند تجهیزاتی است. در صورتی که کامپوزیت در یک جلسه و توسط دندانپزشک روی دندان های فرد قرار می گیرد. تمامی این موارد موجب می شود تا هزینه لمینیت های سرامیکی حدود سه برابر لمینیت های کامپوزیتی شود. با تمام این تفاسیر کامپوزیت می تواند پاسخگوی یک سری از مشکلات مراجعین باشد.

اصلاح طرح لبخند و بهترین دکتر برای طرح لبخند در تهران

طول عمر و ماندگاری سرامیک خیلی بیشتر از کامپوزیت است. به طور معمول ماندگاری کامپوزیت ۵ تا ۷ سال است و ماندگاری سرامیک ۲۰ تا ۱۵ سال می باشد.

تغییر رنگ در کامپوزیت ها خیلی بیشتر از لمینیت های سرامیکی است، به علت ماهیتی که کامپوزیت ها دارند تغییر رنگ در آن ها بیشتر است. البته تغییر رنگ به وجود آمده در دندان ها را می توان با پالیش کردن برطرف کرد.

از نظر شکل ظاهری کامپوزیت ها نسبت به سرامیک مات هستند و این براق بودن سرامیک ها را ندارند.

آیا بعد از کامپوزیت و سرامیک دندان های زیرین آسیب می بیند؟

خیر. اگر کار اصولی انجام شود و هیچ نقصی در انجام کار وجود نداشته باشد و هیچ گپی بین دندان و کامپوزیت یا دندان و سرامیک وجود نداشته باشد.

هر مشکلی اعم از پوسیدگی که ممکن است برای یک دندان طبیعی به وجود بیاید برای دندان کامپوزیت شده یا سرامیک شده هم ممکن است ایجاد شده و دلیل آن استفاده از خدمات زیبایی نیست.

 

[box] بیشتر بخوانید :  آل آن فور ایمپلنت[/box]

 

برای اینکه بعد از انجام کامپوزیت یا لمینیت دچار پوسیدگی دندان نشویم چه اقداماتی ضروری است؟

شما می توانید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید تا سلامت دندان های شما حفظ شود. ما به تعدادی از این افقدامات مهم و تاثیرگذار اشاره می کنیم.

  • رعایت بهداشت عمومی ضروری است.
  • استفاده از نخ دندان
  • مراجعه و چکاپ مرتب با پزشک

 

ما در این مقاله سعی کردیم با شما را با یکی از مهم ترین خدمات زیبایی دندان لمینیت سرامیکی دندان آشنا کنیم. اما لازم است شما با تحقیقات کافی به بهترین دندانپزشک در تهران مراجعه کنید. لبخند زیبا اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
به اشتراک بگذارید
دکتر فرزانه فرخ نژاد
دکتر فرزانه فرخ نژاد

دکتر فرزانه فرخ نژاد دکترای دندانپزشکی

در سال ١٣٧٠ از دانشكده دندانپزشكي دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند، تا سال ١٣٩٦ حدود ٢٦ سال سابقه كاردر حوزه دندانپزشكي در طي این سالها به منظور ارتقاء علم دندانپزشكي كورسهاي متعددي در زمينه cosmetic در دانشگاه سن انتونيو تگزاس زير نظر پرفسور ناصر برقي در بخش esthetic و ايمپلنت زير نظر پرفسور Pat Allen در بخش پريودنتولوژي دانشگاه تگزاس گذرانده است .علاقه اصلي او در زمينه cosmetic و برگرداندن لبخند زيبا به بيماران است

مقاله‌ها: 71

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارید؟

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید . کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت .