سرطان دهان،ارمغان تلخ سهل انگاری در درمان التهاب لثه

یک متخصص ایمپلنت سرطان پانکراس و خون،دیابت و سکته های مغزی را از جمله عوارض ناشی از درمان نکردن التهاب لثه دانست.دکتر امین رضا چلبیانلو جراح،دندانپزشک و متخصص ایمپلنت اظهار کرد:التهاب لثه بیماری شایع محسوب می شد که شدت این بیماری در افراد،متفاوت است.در این عارضه لثه دچار التهاب و تورم می شود.

وی بیان کرد:بوی بد و طعم بد دهان یکی از علائم این عارضه است؛در این بیماری،لثه به راحتی در اثر استفاده از مسواک و نخ دندان یا در برخی موارد بدون علت دچار خونریزی می شود.این متخصص ایمپلنت افزود:علت های مختلفی در ایجاد بیماری لثه نقش دارند که از جمله این علل می توان به رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان،نصب روکش های نامناسب بر روی دندان ها و ونیر های کامپوزیتی که به صورت ناصحیح بر روی دندان کار گذاشته شده اند،اشاره کرد:اگر ونیر های کامپوزیتی به صورت ناصحیح بر روی دندان کار گذاشته شود،عوارضی همچون التهاب لثه،تحلیل استخوان و از دست رفتن دندان برای فرد پیش می آید.

عوارض مصرف دارو در بروز التهاب لثه

دکتر چلبیانلو تاکید کرد:در دوران بارداری،یائسگی و بلوغ نیز می تواند سبب بروز التهاب لثه شود؛بیماری دیابت،کمبود ویتامین C،تغذیه نامناسب و عوارض ناشی از مصرف برخی دارو ها نیز می توانند در بیماری التهاب لثه نقش داشته باشند.

وی توصیه کرد:بیماری التهاب لثه در صورتی که به موقع درمان نشود می تواند زمینه را برای بروز سایر بیماری هایی همچون دیابت،اختلالات قلبی و عروقی،سکته های مغزی،آرتریت روماتوئید،سرطان پانکراس،خون،کلیه و دهان فراهم کند همچنین درمان نشدن این بیماری عوارضی همچون تحلیل استخوان و از دست رفتن دندان را در پی دارد.

افراد دچار التهاب و خونریزی لثه باید با مشاهده علائم این بیماری هر  چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کنند تا عوارض ناشی از التهاب لثه در آن ها کاهش پیدا کند.

• سرطان دهان،ارمغان تلخ سهل انگاری در درمان التهاب لثه