فواید مسواک های آب فشان

رعایت بهداشت دهان و دندان بهترین و آسانترین راه برای تامین سلامت فضای دهانی است و به دنبال آن می توان علاوه بر بهبود سطح سلامت خود،از هزینه های درمانی نیز کاست،به عبارتی همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از شیوه های غلط برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و استفاده از محصولات نامناسب،نه تنها نمی تواند تمامی نقاط سطوح دندانی را پاکسازی نماید بلکه منجر به آسیب دیدن بافت نگهدارنده دندان نیز می شود.

شایع ترین محل ایجاد بیماری های دهان و دندان،فضای بین دندانی و شیار های لثه می باشد،جایی که مسواک و نخ دندان به آسانی به آن دسترسی ندارد و مواد غذایی تجمع یافته باعث تشکیل پلاک میکروبی،التهاب لثه،عفونت و بوی بد دهان شوند.

عفونت های دهانی می تواند زمینه ساز ابتلا و پیشرفت بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی،نقص سیستم ایمنی،دیابت،بیماری های تنفسی،ذات الریه،عوارض جانبی در دوران بارداری و ....شوند.

مهمترین گام در پیشگیری از بیماری شایع دندان ها یعنی پوسیدگی و بیماری های لثه،رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد.

با توجه به تحقیقات بالینی انجام شده و رفرنس های علمی دندانپزشکی دندانپزشکان جهت کامل نمودن بهداشت دهان و دندان،بهبود التهاب لثه،کاهش خونریزی،برداشتن پلاک میکروبی در افراد عادی،افراد دارای ایمپلنت،بریج،روکش و براکت های ارتودنسی،استفاده روزانه از دستگاه های واترجت را توصیه می نمایند.

مسواک های آب فشان دستگاهی ایده ال برای شستشوی دهان در منزل به صورت روزانه می باشد که با هدایت جریان آب با فشار قابل تنظیم،به صورت متناوب و ضربه ای عمل می کند این دستگاه ها می توانند باکتری ها و بقایای باقی مانده از مواد غذایی را خیلی موثر تر از مسواک و نخ دندان،از فضا های دندانی و نواحی غیر قابل دسترسی در اطراف وسایل ارتودنسی و پروتز های ثابت تمیز کنند.

این دستگاه به عنوان مکمل وسایل بهداشت دهان و دندان می تواند با به تاخیر انداختن تجمع پلاک و جرم و کاهش التهاب و عمیق پاکت اثرات مفیدی بر سلامت بافت دندانی داشته باشند.

مسواک اب فشان با داشتن انواع سری های مخصوص با فراهم کردن بهداشت کامل دهان برای افراد زیر توصیه می شود:

-افراد سالم برای پیشگیری از بیماری های دهانی

-بیماران دارای ایمپلنت،روکش دندانی و ارتودنسی

-افرادی که از بوی بد دهان رنج می برند

-بیماران دارای پاکت دندانی

-بیماران مستعد بیماری لثه

-بیماران قلبی دیابتی

-مادران باردار

-سیگاری ها

عملکرد سری مخصوص(کلاسیک)

برای افراد سالم و افراد دارای بیماری لثه و به خصوص کودکان که علاوه بر نوعی سرگرمی،موجب بهبود سلامت لثه و دندان های آنها میشود مناسب می باشد.

استفاده از سری معمولی سه برابر موثر تر از نخ دندان و پنج برابر موثر تر از مسواک زدن معمولی در تمیز کردن بین دندان ها و زیر لثه می باشد.

التهاب لثه(ژنژیویت)

به حالتی گفته می شود که پلاک های دندانی در خط لثه تجمع پیدا می کند و باعث تحریک لثه،تورم،بوی بد و حساس شدن آن می شود که گاهی با تحریک یا به صورت خود به خودی خونریزی هم پیدا می کند.

اگر این پلاک هارا هر روز با مسواک و نخ دندان پاک نکنید به مرور سفت تر و ماده ای غیر قابل برداشت به نام جرم ایجاد می کند.

در صورتی که درمان نشود پلاک و جرم به زیر خط لثه گسترش پیدا کند،بیماری مزمن خواهد شد و فرآیندجدا شدن لثه ها از دندان هایتان بیش از پیش ادامه پیدا می کند.به این حالت پیوره می گویند.

سری مخصوص بیماران دارای پاکت

به فضای غیر طبیعی که بین دندان و لثه تشکیل می شود<<پاکت>>می گویند.پلاک و جرم دندان،این فضای غیر طبیعی را پر می کند تا سرانجام استخوان نگاهدارنده دندان تخریب می شود.

مسواک آب فشان با داشتن نوکی نرم و قابل انعطاف می تواند تا 2 میلی متر وارد فضای پاکت شود و پلاک هارا خارج کند.

•   فواید مسواک های آب فشان